گزارشگر اسراییلی:

تونل‌های زیرزمینی حماس بزرگترین چالش رژیم صهیونیستی است

 تونل‌های زیرزمینی حماس بزرگترین چالش رژیم صهیونیستی است

رونن برگمن گزارشگر اسراییلی با اشاره به وسعت تونل‌های حماس در غزه آن‌ها را بزرگترین چالش برای پیشبرد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی عنوان کرده و نوعی شکست برای اسراییل می‌داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، گزارشگر اسرائیلی، رونن برگمن، در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد، بر اساس ادعای چهار فرمانده رژیم صهیونیستی به بررسی اهداف نظامی رژیم اسرائیل در جنگ غزه پرداخته است.

برگمن با اشاره به مدت زمان جنگ غزه چنین می‌نویسد که «پس از بیش از ۱۰۰ روز از جنگ غزه، پیشرفت محدود اسرائیل در برچیدن حماس، تردیدهایی را در فرماندهی عالی ارتش در مورد امکان‌سنجی کوتاه‌مدت دستیابی به اهداف جنگ ایجاد کرده است.»

برگمن می‌نویسد که هدف اصلی اسرائیل در زمان جنگ ریشه کن کردن حماس و همچنین آزادی اسرای اسرائیلی در غزه بوده است که تا کنون محقق نشده است.

برگمن پیشروی و شکست ارتش رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در غزه را نتیجه شکست‌های اطلاعاتی قبل از عملیات طوفان‌الاقصی می‌داند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کرد که حماس حدود ۱۶۰ کیلومتر تونل زیرزمینی داشته باشد اما اکنون، پس از دو ماه جنگ زمینی (و زیرزمینی)، ارتش اسرائیل متوجه شده است که مجموعه تونل‌های زیرزمینی حماس تا ۸۰۰ کیلومتر وسعت دارد.

طبق برآورد این گزارشگر اسرائیلی با این حجم از وسعت تونل‌های زیرزمینی حماس عملیات زمینی ارتش صهیونیستی بیش از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود با چالش مواجه می‌شود. برگمن در اینباره می‌نویسد که وسعت و پیچیدگی جنگ در غزه «برخی فرماندهان را وادار کرده است که به طور خصوصی ناامیدی خود را از استراتژی اسرائیل در قبال غزه ابراز کنند و آنها را به این نتیجه برساند که آزادی بیش از ۱۰۰ اسرائیلی که هنوز در غزه هستند تنها از طریق دیپلماتیک و نه نظامی قابل تأمین است.»

برگمن در ادامه چنین می‌نویسد که «بر اساس مصاحبه با چهار رهبر ارشد نظامی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، اهداف دوگانه آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) و نابودی حماس اکنون با یکدیگر ناسازگار هستند، زیرا آنها اجازه نداشتند در مورد نظرات شخصی خود به طور علنی صحبت کنند.»

کد خبر 6006643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      لعنت خداورسول وملایکه بربایدن ونتان یاهوو.رزمندگان اسلام باتوکل بخداپیروزند انشا....