ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال آتش بس دو ماهه در غزه

ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال آتش بس دو ماهه در غزه

مقامات آمریکایی مدعی هستند که گفت‌وگوهای فشرده برای آتش بس احتمالی در حملات اسراییل به غزه، با تمرکز بر آتش بس دو ماهه و آزادی اسرای صهیونیست در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، مقامات آمریکایی مدعی هستند که گفت‌وگوهای فشرده برای آتش بس احتمالی در حملات اسرائیل به غزه، با تمرکز بر آتش بس دو ماهه و آزادی اسرای صهیونیست در حال انجام است.

مذاکره کنندگان آمریکایی مدعی هستند که در حال پیشرفت در توافق بالقوه‌ای هستند که بر اساس آن رژیم اسرائیل عملیات نظامی در غزه را به مدت دو ماه متوقف می‌کند.

دو مقام ارشد دولت ایالات متحده که خواستند نامشان فاش شود تا در مورد مذاکرات حساس صحبت کنند، روز شنبه گفتند که شرایط نوظهور این توافق که هنوز مهر و موم نشده است در دو مرحله اجرا می‌شود.

در مرحله اول، حملات رژیم صهیونیستی متوقف می‌شود تا زنان، سالخوردگان و اسرای مجروح باقی مانده توسط حماس آزاد شوند.

اسرائیل و حماس سپس در نظر خواهند داشت جزئیات را در طول ۳۰ روز اول آتش‌بس برای مرحله دوم که در آن سربازان اسرائیلی و غیرنظامیان آزاد می‌شوند، بررسی کنند.

توافق جدید همچنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه وارد شود.

هر چند که طبق ادعای مقامات آمریکایی توافق پیشنهادی به جنگ پایان نمی‌دهد، اما مقامات آمریکایی امیدوارند که چنین توافقی بتواند زمینه را برای راه‌حلی پایدار برای مناقشه فراهم کند.

نیویورک تایمز برای اولین بار روز شنبه گزارش داد که پیشرفت‌هایی در جهت توافق برای توقف درگیری در ازای گروگان‌های باقی مانده حاصل شده است.

کد خبر 6006750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha