۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

هفتمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ایران در اصفهان برگزار می‌شود

هفتمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ایران در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان-رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هفتمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ایران به میزبانی اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان برگزار می‌شود.

احسان صنعتکار در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری هفتمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ایران اظهار داشت: از میان فناوری‌های مطرح دنیا، زیست‌فناوری، از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فناوری‌های روز است که یکی از محورهای اساسی توسعه در بسیاری از کشورها قلمداد می‌شود؛ لذا کار سوق ملی «مهندسی ژنتیک» در حوزه زیست‌فناوری ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول مراکز ملی پرورش استعدادهای درخشان طراحی می‌شود.

وی افزود: هفتمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ایران با حضور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز از سراسر کشور به میزبانی اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان و با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: این رویداد با نگاه توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جهت افزایش روحیه پرسش‌گری، پژوهشگری، ایده‌پردازی، توانایی کارگروهی و اجرایی‌سازی ایده‌های دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سرفصل‌های ارائه شده تحت عناوین کار با باکتری و ژنتیک مولکولی خاطرنشان کرد: هدف از این رویداد آموزشی و پژوهشی، توانمندسازی دانش‌آموزان در حیطه ژنتیک و آشنایی آنان با مهندسی ژنتیک بوده است.

کد خبر 6006892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha