۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱

معاون وزیر آموزش و پرورش:

ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس با جدیت دنبال می‌شود

ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس با جدیت دنبال می‌شود

مشهد- معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اهتمام و جدیت لازم برای افزایش کیفیت آموزشی در تمامی مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده ظهر دوشنبه در گردهمایی رؤسای مشارکت‌های مردمی استان‌های کشور در مشهد اظهار کرد: مدارس غیر دولتی نباید آموزشگاه محور و آموزش محور باشند، تربیت دانش‌آموز تمام ساحتی و انقلابی در این مدارس اولویت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پنج محور برنامه‌ای برای مدارس غیردولتی مشخص شده که باید در این قالب برنامه ریزی اجرایی صورت گیرد، افزود: در کنار نگاه به مسائل علمی و آموزشی به تربیت دانش‌آموز در تمامی ساحت‌های ۶ گانه مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود.

وی گفت: بیشتر ۴۳ شاخص دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به موضوعات مهارتی، زیستی، بدنی و تربیتی و دینی توجه دارد، بنابراین صرف مسائل علمی کفایت در تعلیم و تربیت ندارد.

محمودزاده با اشاره به اهمیت اسناد بالادستی، بیان کرد: سه عنصر کلیدی شامل تربیت و مسؤولیت پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش و نیز نیروی انسانی به عنوان عامل تمدن سازی در زمینه تعلیم و تربیت باید در برنامه‌ریزی ها مد نظر باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کلاسهای درس با حضور نیروی انسانی اهداف جمهوری اسلامی و ولایت مداری نسل آینده محقق می‌شود، افزود: به همین دلیل می‌توان گفت خط مقدم استقرار نظام اسلامی، مدرسه است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مهم تاکید شده است.

وی اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی باید به گونه‌ای باشد که به تحقق اهداف منجر گردد و برنامه ریزی مؤثر در جهت تحقق اهداف عالی در موضوع تعلیم و آموزش در حوزه مدارس غیردولتی مورد تاکید است.

محمودزاده ادامه داد: هیچ اصراری به توسعه مدارس غیردولتی نیست و اصرار ما صرفاً بر کیفیت بخشی در این مدارس است و مدارس غیر مجاز نیز باید جمع آوری شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص شهریه مدارس غیردولتی افزود: برقراری توازن شهریه میان مدارس و کنترل شهریه‌های مازاد در دستور کار برای کلیه مدارس به صورت یکسان است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با رانت و فساد در تمامی بخشهای کشور در دولت سیزدهم مد نظر است، گفت: این مهم در مدارس غیردولتی و بخش مشارکت‌های مردمی نیز به شدت مورد توجه است.

محمودزاده بر ضرورت اهتمام و جدیت لازم برای افزایش کیفیت آموزشی در تمامی مدارس تاکید کرد و گفت: جهت گیری وزارت آموزش و پرورش با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگشت به کتابهای درسی، محوریت و مرجعیت معلم بوده که از سال گذشته در آموزش و پرورش آغاز شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سنجش، ارزیابی و تحلیل درست از وضعیت درسی در پایه‌های تحصیلی در مدارس غیردولتی به ویژه در پایه‌های دهم تا دوازدهم باید با قوت انجام شود، همچنین احیا و تأثیر رویکردهای فرهنگی مورد توجه است.

وی ادامه داد: مدارس غیر دولتی و هیأت امنایی باید با انس با قرآن و محورهای فرهنگی و دینی در کشور شناخته شوند و از ظرفیت این مدارس در بخش کمک‌های والدین و خیرین استفاده شود.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محوریت و اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نگاه کلیدی رهبر معظم انقلاب بر توسعه این آموزش‌ها بیان داشت: پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با توافق انجام شده بین ۲ وزارت رفاه و اقتصاد برای تأسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور نظر گرفته شده است.

کد خبر 6008227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha