۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵

متکی:

امیدواریم تهران حد نصاب قابل قبولی از مشارکت را به دست آورد

امیدواریم تهران حد نصاب قابل قبولی از مشارکت را به دست آورد

سخنگوی شورای وحدت با اشاره به موضوع مشارکت در انتخابات آتی افزود: امیدواریم استان و شهر تهران بتواند حد نصاب قابل قبولی از مشارکت در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، «منوچهر متکی» سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی امروز در گردهمایی سراسری روسای این شورا اظهار کرد: امیدوار هستیم که شورای وحدت، منادی وحدت در جامعه در راستای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

متکی با اشاره به موضوع مشارکت در انتخابات آتی افزود: امیدواریم استان و شهر تهران بتواند حد نصاب قابل قبولی از مشارکت در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را به دست آورد.

وی با اشاره به اولویت‌های شورای وحدت افزود: انتخابات، کار دوم ما در شورای وحدت است و کار اصلی، بررسی موضوعات مهم در حکمرانی است؛ در کشور مسایل و سر فصل‌های مهم در بخش‌های مختلف اعم از سیاست خارجی، فرهنگی و اقتصادی و … وجود دارد که البته در همه آن‌ها اجماع نداریم.

متکی با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران گفت: در آمریکا جلسه می‌گذارند که در رابطه با ایران باید چه کنیم؛ از جمله دو سناریو برای مقابله با ایران مشخص کردند که یک سناریو، براندازی و دیگری تغییر رفتار ایران است. سیاست «چماق و هویج» آمریکا هم در واقع برای اجرای این دو سناریو است.

وی با اشاره به جایگاه جامعه روحانیت مبارز در شورای وحدت ادامه داد: جایگاه جامعه روحانیت مبارز، ورای شورای وحدت است و نقش راهنما، هدایتگر و تذکردهنده را دارد. از طرفی شورای وحدت می‌تواند برخی ایده‌های اولیه بزرگان انقلاب اسلامی در حوزه اتحاد و انسجام را شکل بدهد.

مردم تهران، نام ۵ نماینده تهران در مجلس را نمی‌توانند بگویند 

متکی با اشاره به نسبت شورای وحدت و دولت سیزدهم اظهار کرد: حمایت، مشاوره و نقد منصفانه را در تعامل با دولت سیزدهم در پیش داریم. اگر در حال حاضر از مردم تهران نام ۵ نماینده تهران را بپرسید، متاسفانه مردم نمی‌توانند، نام ببرند؛ لذا برای انتخابات مجلس در تهران پیش‌بینی کرده‌ایم که هر نماینده تهران، یک منطقه را در اختیار داشته باشد تا بتواند امور مربوط به مردم آن منطقه را مدیریت کند.

سخنگوی شورای وحدت اضافه کرد: شورای وحدت در نظر دارد به تعداد کرسی‌های مجلس آینده که در اختیار می‌گیرد، فراکسیون شورای وحدت را در مجلس تشکیل دهد  تا طبق نظر و خرد جمعی، درباره طرح‌ها و لوایح تصمیم‌گیری شود و این طور نباشد که اگر نماینده‌ای به مجلس رفت، ارتباطش با عقبه تشکیلاتی خود را از دست بدهد و بخواهد به صورت مستقل در طرح ها و لوایح رای دهد.

متکی افزود: در فکر شکل‌دادن به نمایندگان خاص شورای وحدت و البته در حال رایزنی و مذاکره برای رسیدن به تفاهم و انسجام هستیم. نمایندگان خاص شورای وحدت از سراسر کشور باید میثاق‌نامه این شورا را امضا کرده باشند. هیات‌عالی شورای وحدت میثاق نامه‌ای را تهیه کرده که باید به تصویب برسد.

کد خبر 6008774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha