۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

فرماندار آبیک:

نرخ بیکاری در آبیک ۵ درصد است

نرخ بیکاری در آبیک ۵ درصد است

قزوین- فرماندار آبیک با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور ۷ درصد است، گفت: نرخ بیکاری در آبیک ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت مددخانی ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: ۹۷ پروژه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در دهه فجر در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۹۷ پروژه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف صنعتی، عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی و مسکن محرومین همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار آبیک با بیان اینکه ۸۶ طرح از این پروژه‌ها عمرانی و بقیه اقتصادی است تاکید کرد: تعداد ۷۰ پروژه در بخش مرکزی و مناطق صنعتی و ۲۷ پروژه در بخش بشاریات افتتاح خواهد شد.

برای اجرای این طرح‌ها ۳ هزار میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و با اجرای آن برای ۲ هزار و ۶۶۳ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مددخانی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور ۷ درصد است، تاکید کرد: نرخ بیکاری در آبیک ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری و ۵ درصد است.

وی با اشاره به ساخت مسکن ملی در این شهرستان عنوان کرد: در فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن ۲۴۰ واحد در این شهرستان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در مرحله دوم ۲۴۰ واحد در مرحله تکمیل اسکلت و فاز سوم این طرح در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

فرماندار آبیک عنوان کرد: ۶ روستای این شهرستان در بخش مرکزی از نعمت گاز رسانی بهره مند نبودند که با پیگیری‌های بعمل آمده و در یک پیمان ۱۸ ماهه و در مناطق صعب‌العبور اجرای و با فصول سرد سال مواجه شد، که با تلاش جهادی ۴ روستا در دهه مبارک فجر از نعمت گاز بهره‌مند و دو روستا نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: بسته رونق شهرستان از محل مولد سازی به تصویب مسئولین ذیربط در استان رسیده و به تهران ارجاع داده شده است.

مددخانی عنوان کرد: در صورت اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی مولد سازی آغاز خواهد شد و در حوزه فضاهای فیزیکی اداری، درمانی و … شاهد تحولات خوبی در شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 6009343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha