۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶

به مناسبت دهه فجر؛

هفت یادمان شهید گمنام در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

هفت یادمان شهید گمنام در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

بیرجند- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه فجر هفت یادمان شهید گمنام در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فلاحی عصر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری هفت یادمان شهدای گمنام و یک یادمان سردار شهید محمود کاوه افتتاح و به بهر برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد یک یادمان در روستای دستگرد بیرجند، یک یادمان در دانشگاه بزرگمهر قاین، یک یادمان در دانشگاه آزاد اسلامی قاین، یک یادمان در فردوس (یادمان شهدای گمنام جبل النور شهر اسلامیه)، یک یادمان در روستای افین زیر کوه، یک یادمان در روستای بورنگ درمیان و یک یادمان نیز در شهر بشرویه قرار دارد.

۱۷ یادمان شهید گمنام در حال ساخت است

فلاحی با بیان اینکه در ۶۹ نقطه خراسان جنوبی شهید گمنام دفن شده است، گفت: از این تعداد ۴۹ یادمان تکمیل شده، ۱۷ یادمان در حال ساخت است و سه نقطه نیز بدون یادمان است که امیدواریم هر چه زودتر این نقاط را نیز تکمیل کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: یادمان سردار شهید محمود کاوه نیز در در ورودی روستای بیهود، روستای محل تولد سردار قرار دارد.

وی درباره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: تخصیص اعتبار از محل اعتبارات مصوب دوره اول سفر ریاست جمهور به استان ۷۳ میلیارد ریال به صورت اوراق و تصویب اعتبار از محل اعتبارات توازن ملی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به صورت اوراق را برای پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان خراسان جنوبی را داشته‌ایم.

بهره برداری از موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۴

فلاحی گفت: به شرط تأمین منابع مالی پروژه موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی تا هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۴ پایان خواهد رسید.

وی در زمینه تولیدات مکتوب فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: کتب مکتوب تولید شده و در دست اقدام برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۲ عنوان شامل رمان، داستان خاطره، نمایش نامه، پژوهشی، تاریخ شفاهی و… بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تولید مستند «هفت سال اینجا» با همکاری شبکه افق یادآور شد: این مستند مربوط به دوران اسارت آزادگان به ویژه آزادگان خراسان جنوبی است.

فلاحی با بیان اینکه تولید نماهنگ «حریفت منم» با موضوع غزه ادامه داد: این مستند در دهه فجر رونمایی می‌شود.

وی یادآور شد: در طول سال جشنواره‌هایی چون جشنواره ملی ترنم، جشنواره ملی جایزه ادبی یوسف، جشنواره شعر دفاع مقدس و… را برگزار می‌کنیم.

کد خبر 6011317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha