۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

امام جمعه سلطانیه:

انقلاب اسلامی حق رأی را به مردم داد

انقلاب اسلامی حق رأی را به مردم داد

زنجان-امام جمعه سلطانیه، به صحنه آوردن مردم و حق رأی به مردم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمرانی حسینی‌نسبت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند، روز تجدید رأی و نظر مردم است، گفت: در اهمیت مشارکت مردم همین بس که دشمن می‌گوید رأی ندهید و این همان دشمن است که در ماه محرم نیز می‌گفت به مساجد، هیئت‌ها و دسته‌جات نروید. بی‌تردید حتی اگر به مشکلات فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و گرانی گلایه داریم و گلایه‌مان نیز حق است، بهترین راه بیان گلایه‌ها صندوق رأی است.

وی با گرامی‌داشت ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و با بیان اینکه روز بعثت پیامبر از شریف‌ترین روزها بوده و پیامبر مبعوث شد تا مکارم اخلاقی را به کمال برساند، افزود: انقلاب اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد و امام راحل با قیام و انقلاب خود مسیر بعثت را دوباره احیا کرد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از شباهت‌های بعثت پیامبر و انقلاب اسلامی، اتحاد شرق و غرب علیه بعثت و انقلاب است، اظهار کرد: همان‌طور که امپراطوری روم و ایران با پاره کردن نامه پیامبر، در مقابل پیامبر قرار گرفتند، بعد از پیروزی انقلاب نیز شرق و غرب در برابر انقلاب اسلامی ایستادند.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت‌آفرین بود و حاکم اگر مقتدر باشد، مردم نیز مقتدر می‌شوند، ادامه داد: این در حالی است که در دوران پهلوی حتی شاه وقتی می‌خواست نخست‌وزیر خود را تغییر دهد، به انگلیس زنگ می‌زد، جواب نمی‌دهند، می‌رود به انگلیس تا از آن‌ها اجازه بگیرد و یا هواپیماهای ایران را بدون اجازه شاه، آمریکا می‌برد اما امروز پیچیده‌ترین حوادث بین‌المللی بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه انقلاب اسلامی اقتدار آفرین نیز بوده و این در حالی است که در اوایل انقلاب، رژیم بعث عراق جرأت کرد به ایران حمله کند، تصریح کرد: از ۱۵ مهرماه یعنی آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون آمریکا حدود ۱۷۰ بار مورد حمله قرار گرفته که تماماً در عراق و سوریه بوده است ولی این بار پایگاه آمریکایی برج ۲۲ در اردن مورد حمله قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معنویت‌آور نیز بوده، به مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و با بیان اینکه بنا بر آمار در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند، خاطرنشان کرد: امسال نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۷۰۰۰ مسجد معتکف شدند و این آمار از افزایش ۳۵ درصدی معتکفان حکایت می‌کند که حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان بوده‌اند، لذا حضور جوانان و نوجوانان در مراسم مذهبی و معنوی نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات دشمنان، جوانان و نوجوانان مقید به مسائل دینی و مذهبی هستند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری در غزه و با بیان اینکه این ماده اگر روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی حتی استخوان را هم می‌سوزاند، به طوری که وزارت کشاورزی غزه به کشاورزان و دامداران توصیه کرده تا از کشت محصولات کشاورزی یا چرای حیوانات در زمین‌هایی آلوده اجتناب کنند، اضافه کرد: هدف اصلی رژیم صهیونیستی نسل‌کشی و کوچ اجباری است که راه آن آلوده کردن مزارع کشاورزی است.

کد خبر 6012110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha