۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

هدف اصلی انقلاب اسلامی عدالت بود

هدف اصلی انقلاب اسلامی عدالت بود

همدان-نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی عدالت بود و در واقع عدالت جان‌مایه حرکت نهضت اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان همدان، بیان کرد: مردم برای عدالت قیام کردند، امروز هم اگر بخواهیم به عدالت نزدیک شویم باید حضور مردم در عرصه‌های سیاسی بیشتر شود.

وی ادامه داد: راهی برای تحقق عدالت بدون حضور مردم نیست، اگر مردم و حضور سیاسی آنها نباشد، عدالت محقق نمی‌شود و حضرت ولیعصر (عج) بعد از ظهور با عاقل بودن جامعه و تحقق عقلانیت در جامعه عدالت را محقق می‌کند.

امام جمعه همدان افزود: در عرصه انتخابات، کسانی‌که برای عدالت می‌اندیشند یعنی تلاش برای مشارکت بیشتر است، یکی از ابزار ریاست شرح صدر است، به ویژه در دستگاه قضائی بنابراین شرح صدر را باید مراقبت کنند.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از وظایف اصلی دستگاه قضائی است، فساد تنها رشوه و به وجود آمدن رابطه نیست بلکه فساد این است که بداخلاقی اداری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا مصمم است که با فساد مبارزه کند، گفت: یکی از مواردی که کمتر به عنوان فساد تلقی می‌شود اما آسیب‌زاست، بداخلاقی اداری است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: توجه به اخلاق در اجرای قانون مسأله مهمی است، تا جایی‌که مرزهای اخلاق اجازه می‌دهد و می‌شود باید قانون را اخلاق‌مدارانه اجرا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه قانون ابزار تحقق عدالت است و برای تحقق عدالت و اخلاق در جامعه نوشته شده است‌، گفت: بسترهایی برای شناسایی فساد باید ایجاد شود و یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که تمام دستگاه‌ها در کنار هم برای شناسایی فساد کمک کنند.

شعبانی‌موثقی در پایان بیان کرد: مردم هرچه احساس کنند در مبارزه با فساد جدیت وجود دارد، اعتماد ایجاد خواهد شد و سرمایه اجتماعی در این است که مردم بتوانند گزارش دهند.

کد خبر 6013348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha