۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

گفت‌وگوی مهر؛

یکی از مهمترین مولفه‌های امنیت مشارکت مردم در انتخابات است

یکی از مهمترین مولفه‌های امنیت مشارکت مردم در انتخابات است

قزوین- مداح برجسته قزوینی گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های امنیت و اقتدار، حضور گسترده مردم در انتخابات خواهد بود.

جواد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم مشارکت همه اقشار در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور پرشور مردم و شرکت در انتخابات گامی محکم و مهم در رسیدن به ایران قوی و قدرتمند است.

وی افزود: برخلاف بعضی از کشورها که حضور در انتخابات اجباری است و هر کس در آن شرکت نکند با محدودیت‌های اجتماعی مواجه می‌شود، مردم در ایران با اختیار پای صندوق رأی حاضر می‌شوند و شرکت در انتخابات را نه صرفاً یک حق بلکه وظیفه می‌دانند.

این مداح برجسته قزوینی عنوان کرد: مردم در کشور ما معتقد هستند که انتخابات باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود و آثار داخلی و خارجی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تقویت جبهه مقاومت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم جهان، ایران اسلامی مقتدر و متحد است و بدون شک یکی از مهمترین مؤلفه‌های امنیت و اقتدار، حضور گسترده مردم در انتخابات خواهد بود.

مجلس در جمهور اسلامی ایران محور بسیاری از تصمیم ها است

نظری بیان کرد: امروز همه وظیفه داریم بر پایه استدلال و منطق اهمیت و تأثیر حضور در انتخابات در تحقق امنیت، پیشرفت و آبادانی کشور و رفع مشکلات را برای افکار عمومی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید هر ایرانی دلسوز که خواهان پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی است خواهان مشارکت گسترده در انتخابات نیز خواهد بود.

این مداح برجسته قزوینی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها، برنامه‌ریزی ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را در دست دارد.

وی ادامه داد: مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است.

نظری با اشاره به اینکه قانونگذاری و نظارت دو وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی است، بیان کرد: اگر مردم پای صندوق رأی حاضر نشوند و فرد اصلح را برای این دو مؤلفه ذکر شده انتخاب نکنند معلوم نیست چه کسی به مجلس راه یافته و نقش قانونگذار و ناظر را ایفا کند.

دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود

وی تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های تبیین برای حضور مردم عزیز در پای صندوق‌های رأی، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌هایی است که در سال‌های گذشته به آن دست یافته‌ایم.

این مداح برجسته قزوینی عنوان کرد: بیان این دستاوردها باعث نخواهد شد که بر مشکلات اقتصادی کشور که اثر آن در سفره مردم دیده می‌شود چشم‌پوشی کنیم اما باید با حضور به موقع و هوشیارانه و انتخاب فرد اصلح گام مؤثری در اصلاح مشکلات موجود برداریم.

وی عنوان کرد: جامعه هیاتی و مذهبی کشور همیشه در طول انقلاب اسلامی جزو مؤثرترین اقشار جامعه بوده و در حال حاضر هم می‌تواند با تبیین دستاوردهای سالیان گذشته کشور نقش مؤثری در حضور پرشور مردم داشته باشد.

نظری گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مداحان روز ولادت حضرت زهرا (س) هیأت را کانون جهاد تبیین و مداحان عزیز را پیشروان آن معرفی می‌کنند و با این فرمایش معظم له وظیفه جامعه هیئتی و ذاکرین بیشتر شده است.

وی در پایان یادآور شد: هرکسی که در نظام اسلامی دارای تریبون است باید این روزها دغدغه جهاد تبیین و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی داشته باشد و نقش جامعه مداحی در این بین بسیار پررنگ و مهم است.

کد خبر 6013793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha