۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

انقلاب اسلامی ایران الهام بخش آزادی خواهان جهان شده است

انقلاب اسلامی ایران الهام بخش آزادی خواهان جهان شده است

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: انقلاب اسلامی ایران متقدرانه در دنیا می درخشد و الهام بخش آزادی خواهان جهان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره استانی «افتخار من» که با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان در سالن سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: امام راحل با انقلاب اسلامی اسلام را احیا کرد و از مظلومیت نجات داد و اسلام را در متن زندگی مردم و جامعه اسلامی قرار داد و حکومت اسلامی تشکیل داد.

وی افزود: حکومت مقدس انقلاب اسلامی عزتمندانه ۴۵ سال در مقابل همه حوادث و فراز و نشیب‌ها ایستادگی و مقاومت کرد و امروز مقتدرانه در دنیا می‌درخشد و الهام بخش برای همه آزادی خواهان جهان شده است.

این مسؤول با اشاره به ویژگی‌های امام راحل ادامه داد: امام راحل در مقابل همه دشمنان انقلاب و نظام سلطه ایستادگی و مقاومت کرد و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

سرهنگ پاسدار سلامی اضافه کرد: امروز این همه عزت حاصل مجاهدت و محوریت امامین انقلاب اسلامی؛ امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است با مجاهدت مجاهدانی که برای اسلام و انقلاب تلاش و مجاهدت کردند و صحنه‌های سخت مبارزه بر علیه دشمنان ایستادند و ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم بصیر و آگاه با حضور به موقع پدر صحنه‌های امتحان و آزمایش‌های الهی پیروز و موفق شدند، بیان کرد: نقش مجاهدان، امامین و مردم سه محوری بود که انقلاب اسلامی امروز عزتمند در دنیا می‌درخشد.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از این میدان‌های امتحان بزرگ همین انتخاب‌هاست، اذعان داشت: حضور گسترده در انتخابات باعث می‌شود انقلاب اسلامی همچنان بالنده و با صلابت به مسیر خود ادامه دهد و دشمنی دشمنان کم‌اثر و کمرنگ شود تا آینده انقلاب بیمه شود. این‌ها از ویژگی‌های حضور آگاهانه و بابصیرت مردم در صحنه‌های انقلاب است.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات والفجر هشت اذعان داشت: یکی از بزرگترین عملیات‌ها و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که با عبور رزمندگان از وحشی‌ترین رودخانه اتفاق افتاد و دنیا ناباورانه به رزمندگان ما خیره شد و افتخار بزرگ را در تاریخ ثبت کردند. رزمندگان با تکیه بر ایمان و وحدت و معنویت از اروند وحشی عبور کردند.

وی با اشاره به نقش رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا در عملیات والفجر هشت تصریح کرد: رزمندگان استان مازندران خط شکن فاو بودند و این استان بیش از ۵۰۰ شهید در این عملیات تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه این روزها ایام الله است، خطاب به پیشکسوتان دوران مجاهدت گفت: نباید بگذاریم چنین ایام الله از ذهن فرزندان ما خارج شود چراکه امروز ایران اسلامی مرهون آن مجاهدت‌ها و تلاش‌ها و همت‌های والای رزمندگان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تأکید کرد: رزمندگان با خود گنجینه‌های ارزشمند از این تاریخ باعظمت دارند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استخراج این گنجینه و میراث گرانبها از سینه رزمندگان تأکید کردند و یکی از روش‌های استخراج خاطرات این است که از طریق خانواده، نوه و فرزند انجام شود.

وی بر لزوم جمع آوری و مستندسازی آثار تأکید کرد و افزود: در استانی با بیش از ۱۷۰ رزمنده در دفاع مقدس باید در جمع آوری آثار افزایش ۱۰ برابری را شاهد باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه این جشنواره‌ها بهانه‌ای است که آثار از سینه رزمندگان استخراج و به آیندگان منتقل شود، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش تلاش می‌کند هر سال آثار ارسالی افزایش یابد.

سرهنگ پاسدار سلامی از ارسال ۱۵۲ اثر در قالب دلنوشته، خاطرات صوتی، عکس و فیلم به دبیرخانه خبر داد و عنوان کرد: از برگزیدگان این جشنواره امروز تقدیر به عمل می‌آید.

کد خبر 6014218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha