۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۴۶

معاون استاندار قزوین:

۷۳ واحد تولیدی در قزوین از تملک بانک‌ها خارج شده اند

۷۳ واحد تولیدی در قزوین از تملک بانک‌ها خارج شده اند

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: ۷۳ واحد تولیدی از طریق واگذاری به سرمایه گذار جدید یا اقاله به مالک قبلی از تملک بانک‌های عامل در قزوین خارج شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی شامگاه یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد شوینده‌های کشور در قزوین تولید می‌شود و زنجیره تولید این محصول در قزوین کامل است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در تولید مخازن CNG و شیشه دارو رتبه نخست کشور را دارد، افزود: استان قزوین اولین تولید کننده و صادر کننده چرخ خیاطی در کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین تاکید کرد: همچنین استان قزوین رتبه دوم تولید شیشه تخت کشور را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه مجوز راه اندازی سه شرکت خودروسازی برقی در قزوین صادر شده است، ادامه داد: در قطعه سازی سهم خوبی داریم و می‌توانیم با راه اندازی شرکت‌های خودرو سازی زنجیره خودرو در قزوین را تکمیل کنیم.

رحمانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۲۸ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته و برای سه هزار و ۵۹۳ نفر اشتغال ایجاد شده است، تاکید کرد: ۷۳ واحد تولیدی از طریق واگذاری به سرمایه گذار جدید یا اقاله به مالک قبلی از تملک بانک‌های عامل در استان قزوین خارج شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۷۸ هزار هکتار از اراضی استان قزوین زیر کشت محصولات زراعی است، ادامه داد: امروز به دنبال افزایش سطح زیر کشت نیستیم و باید برای افزایش بهره‌وری تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین با تاکید بر جایگاه قزوین در حوزه کشاورزی عنوان کرد: استان قزوین رتبه اول مرغ اجداد، رتبه دوم مرغ تخم گذار، رتبه سوم تولید ماهیان زینتی، رتبه پنجم تولید شیر، رتبه ششم تولید تخم مرغ، رتبه هفتم مرغ تخم گذار و رتبه دهم تولید گوشت قرمز را از آن خود کرده است.

۳۴ درصد تسهیلات استان به بخش صنعت پرداخت شده است

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از اراضی استان قزوین زیر کشت گندم آبی و ۱۱۲ هزار هکتار نیز زیر کشت دیمی بوده است، تاکید کرد: در سال جاری ۱۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که به نسبت سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

رحمانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان جوجه ریزی در شش ماهه نخست سال ۲۱ درصد به نسبت مدت زمان مشابه رشد داشته است، خاطرنشان کرد: این رقم در مهرماه ۲۱ درصد، آبان ۴۴ و آذر ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در استان قزوین ۲۵۱ گونه گیاهی دارویی داریم ادامه داد: این گونه ه در ۲۹۰ هکتار از اراضی استان کشت شده و ۶۵ تن محصول برداشت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در استان قزوین گفت: صنعت معدن ۳۴ درصد، کشاورزی ۸ درصد مسکن ۱۰ درصد خدمات ۳۱ درصد و سایر ۱۷ درصد از تسهیلات استان قزوین را از آن خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان قزوین ۱۹ هزار و ۱۷ نفر تعهد اشتغال داشته که تا به این لحظه ۲۲ هزار و ۸۴۸ نفر ثبت شده است، اظهار کرد: استان قزوین در اشتغال زایی رتبه نخست کشور را دارد.

رحمانی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در استان قزوین از میانگین کشوری نیز کمتر است، عنوان کرد: در حالی که نرخ بیکاری در کشور ۷٫۶ است این رقم در استان قزوین تا پایان پاییز ۶٫۲ بوده است.

۹۴۱ واحد تولیدی در استان قزوین ساخته می‌شوند

وی ادامه داد: ۹۴۱ واحد تولیدی در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد وجود دارد که با راه اندازی آنها ۴۲ هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رحمانی گفت: ۲۴۶ مورد از این واحدها در حوزه کشاورزی، ۶۴۸ مورد در حوزه صنعت و ۴۷ مورد نیز در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در رتبه پنجم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سطح کشور قرار دارد، اظهار کرد: در طول ۳۰ سال بالغ بر ۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی داشتیم اما تنها در این دو سال ونیم از عمر دولت سیزدهم ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین با بیان اینکه کمترین میزان تورم خوراکی کشور را در قزوین داریم، افزود: روند تورم در قزوین کاهشی است و تنها دلیل بالا بودن نرخ تورم در استان به واسطه گرانی‌هایی همچون مسکن و اجاره بها است.

وی در پایان از رشد ۷۵ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان قزوین به نسبت سال ۱۴۰۰ خبر داد و یادآور شد: ۱۶۱ شرکت دانش بنیان در استان قزوین فعال هستند و این امر باعث شده رتبه استان قزوین از دوازدهم کشور به رتبه هشتم ارتقا پیدا کند.

کد خبر 6014665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha