آنکارا پهپادهای جنگی را به مصر تحویل خواهد داد

آنکارا پهپادهای جنگی را به مصر تحویل خواهد داد

وزیر امور خارجه ترکیه از تصمیم این کشور برای تحویل پهپادهای رزمی به مصر خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، بر اساس آنچه وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد، ترکیه با ارائه پهپادهای رزمی به مصر موافقت کرده است که نشان دهنده از سرگیری و تعمیق روابط بین این دو کشور است.

هاکان فیدان در گفت‌وگوی تلویزیونی با تأیید این موضوع که «فرایند عادی‌سازی روابط بین دو کشور تا حد زیادی تکمیل شده است گفت که روابط (بین دو کشور) برای امنیت و تجارت در منطقه مهم است

وی در ادامه گفت: «ما به خاطر امنیت دریایی در مدیترانه هم که شده باید روابط جدی با مصر داشته باشیم.»

بر اساس گزارش رسانه‌ها انتظار می‌رود رییس جمهور ترکیه در ۱۴ فوریه پس از دوازده سال اختلافات سیاسی بین دو کشور، همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی را ملاقات کند.

آخرین سفر اردوغان به قاهره به نوامبر ۲۰۱۲ برمی‌گردد که وی نخست وزیر بود و برای دیدار با محمد مرسی، رییس جمهور وقت مصر به قاهره سفر کرد.

این دو کشور پس از به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی در سال ۲۰۱۳ و به دنبال حمایت ترکیه از محمد مرسی که آنکارا یکی از برجسته‌ترین حامیان وی بود، سفرای خود را فراخواندند.

با این حال، دو رییس جمهور در ماه‌های اخیر با دست دادن در نوامبر ۲۰۲۲ در حاشیه جام جهانی فوتبال در قطر، ارتباط خود را از سر گرفتند. در فوریه ۲۰۲۳، اردوغان و سیسی پس از زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشت، تلفنی با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و در ژوییه ۲۰۲۳، دو کشور اعلام کردند روابط دیپلماتیک بین خود را به سطح سفیر بازگرداند.

کد خبر 6014804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      کشورهای اطراف فلسطین هر چه قدر قدرتمند باشند در برابر سلطه اسرائیل به حمایت ازملت فلسطین غزه بهتر می توانند عمل کنند این میشه راز جمعی قوی شدن تسلط کشورهای عربی که از سال ها قبل در شکست چند روزه در برابر اسرائیل عقب کشیده اند عرب ها باید همراه به اتحاد هم در برابر کفار صهیونیستی متحد قوی تر شوند .