۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲

آغاز و افتتاح ۶ پروژه؛

احداث مسیر جدید استان بوشهر به فارس آغاز شد

احداث مسیر جدید استان بوشهر به فارس آغاز شد

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: احداث محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید دسترسی استان بوشهر به فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح دوشنبه در این آئین گفت: اجرای محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید دسترسی استان بوشهر به فارس، جزو مصوبات سفر دولت مردمی سیزدهم است که پس از عملیات تملک و آماده سازی، اجرای قطعه اول آن به طول هفت کیلومتر و اعتبار ۵۶.۵ میلیارد تومان آغاز شد.

وی افزود: این جاده با اتصال بخش «ریز» در استان بوشهر به دهستان «دژگاه» در فراشبند استان فارس، می‌تواند حدود ۷۰ کیلومتر فاصله شهرهای جنوبی این استان به فارس را کوتاه‌تر کند.

اخترشناس اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی بهسازی محورهای «سه راهی گندم زار - ریز» با اعتبار ۵ میلیارد تومان، «اسلام آباد - بیدخوار» با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان، راه روستایی «دو توولی» با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان و ایمن سازی دوربرگردان‌های کمربندی جم با اعتبار ۲ میلیارد تومان آغاز شد.

وی از بهره برداری پروژه‌های ایمن سازی محور «جم - فیروزآباد» با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: با نصب و اجرای حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی)، ایمن سازی و آشکارسازی محل اتصال‌ها و نصب تابلوهای جاده‌ای، نسبت به ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای در این محور پرتردد اقدام شده است.

همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر و با حضور استاندار بوشهر، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و مسئولان محلی ۶ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان در شهرستان جم افتتاح یا آغاز شد.

کد خبر 6015018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      8 0
      اگ یک روز پول عسلویه دزدی نشه راهه شیراز بوشهر دوبانده کامل میشه
      • Barani IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
        1 0
        بله هم وطن گرامی از کمارج شهرستان کازرون تا دالکی جاده ترانزیت با ترافیک پی در پی شبانه روزی حدود چهل کیلومتر امید به پیشرفت فعلی تا پانزده سال اینده احداث خواهد شد در صورت اینکه پیمانکار مجددا شروع به کار نماید در دوسال که شروع نموده اند رویه هم رفته پنج ماه کار نشده .خدا به فریاد ملت برسد.