۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

برای نخستین بار در خاورمیانه؛

تیرآهن H26 و H28 در ذوب آهن اصفهان تولید شد

تیرآهن H26 و H28 در ذوب آهن اصفهان تولید  شد

اصفهان- تیرآهن بال پهن H26 و H28 که برای نخستین بار در خاورمیانه و ایران در ذوب آهن اصفهان بومی‌سازی و تولید شده است، طی آیینی ظهر دوشنبه همزمان با ایام الله دهه فجر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیرآهن بال پهن H26 و تیرآهن بال پهن H28 با سه گرید st52, st44 و st37 برای نخستین بار در خاورمیانه و ایران در شرکت ذوب آهن اصفهان در سال جاری بومی‌سازی و تولید شده است که ظهر دوشنبه و همزمان با ایام دهه فجر در حاشیه نشست خبری مدیر عامل و معاونان این شرکت، رونمایی شد.

این محصول که پیش‌تر از اروپا وارد می‌شد و واردات آن طی سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی روبه رو شد، در صنایع ساختمان سازی، صنایع پرفشار ریل‌سازی، سدسازی و کشتی‌سازی کاربرد دارد.

تولید و بومی سازی این محصول در کشور در افزایش امنیت ساختمان و مقاومت نسبی در برابر زلزله و ارتعاشات تأثیر بسزایی دارد. خواص مکانیکی مناسب و مقاومت مناسب برشی و خَمشی، افزایش سرعت اجرا و نصب مناسب، استفاده در ساختمان‌های صنعتی نظیر سوله، سازه‌های دریایی، سکوهای نفت و گاز و همچنین کاربرد در ستون‌ها و تکیه گاه‌های عمودی و قابل استفاده برای طول تا ۱۰۰ متر از دیگر مزایای این نوع تیرآهن بال پهن است.

تیرآهن H26 و H28 در ذوب آهن اصفهان تولید  شد

مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این آئین با اشاره به اهمیت بومی‌سازی و تولید این محصول در شرکت ذوب آهن اظهار داشت: در شرایط تحریم‌ها که امکان خرید هواپیما و کشتی در حال حاضر برای کشورمان دشوار است، تولید و بومی سازی این محصول به تولید آهن مورد نیاز شبکه راه آهن کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد امکانات مورد نیاز خط آهن سراسری ایران که در حال حاضر در کشورمان تولید می‌شود توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه مدیران اسبق این مجموعه در دهه ۹۰ این تکنولوژی را از آلمان وارد ایران کردند، گفت: این‌محصول امروز به صورت صد در صد داخل کشور تولید می‌شود و از واردات آن بی نیاز خواهیم شد.

به گفته کوهی، تا امروز بیش از ۱۷۰ هزار تن از این محصول تحویل راه آهن جمهوری اسلامی ایران شده است. و این شرکت پیشران در تولید ریل سراسری کشور و متروها است به طوری که هم اینک ریل متروی مشهد، تبریز و تهران از ذوب آهن اصفهان تأمین می‌شود.

کد خبر 6015147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha