۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد؛

اجرای طرح توسعه باغ‌های زیتون در ۵۰۰ هکتار از اراضی طارم

اجرای طرح توسعه باغ‌های زیتون در ۵۰۰ هکتار از اراضی طارم

زنجان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از اجرای طرح توسعه باغات طارم در ۵۰۰ هکتار از اراضی باقی‌مانده این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر طیبی ظهر دوشنبه در جریان بازدید استاندار زنجان از طرح توسعه باغات زیتون طارم در اراضی شیب‌دار این شهرستان به مناسبت پنجمین روز از دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امروز شاهد اجرای این طرح در اراضی شیب‌دار منطقه هزار رود هستیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است طرح توسعه باغات طارم در ۵۰۰ هکتار باقی‌مانده از اراضی شیب‌دار این شهرستان به اجرا گذاشته شود، تصریح کرد: علاوه بر تداوم اجرای این طرح، بنا داریم اشکالات فنی طرح‌های قبلی را نیز مرتفع کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه آماده‌سازی اراضی جهت اجرای طرح توسعه باغات طارم بر عهده یکی از شرکت‌های تابعه بانک کشاورزی است، گفت: بعد از طی همه مراحل و آماده شدن زمین برای اجرای این طرح، زمین مذکور با قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه برای واگذاری زمین‌های مذکور جهت اجرای طرح توسعه باغات طارم، اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است، افزود: ابتدا به ساکن اولویت واگذاری این زمین‌ها با مردم محلی و افراد بومی منطقه خواهد بود.

طیبی با اشاره به اینکه روند آماده‌سازی زمین برای اجرای طرح توسعه باغات طارم شامل چندین مرحله خواهد بود، خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب از رودخانه قزل‌اوزن و شبکه انتقال آب به اراضی، تأمین برق و احداث راه‌های دسترسی به مزارع و … از جمله این مراحل به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار طارم، شاهد افزایش تولید در این محصول منحصر به فرد و صادراتی در منطقه خواهیم بود، ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته حاکی از اجرای فازهایی از پروژه توسعه باغ‌های طارم دارد که شاهد عملیاتی شدن کشت درختان نیز در این زمین‌ها هستیم.

کد خبر 6015231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha