۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

استاندار قزوین:

مهم‌ترین مساله استان قزوین و بوئین زهرا موضوع آب است

مهم‌ترین مساله استان قزوین و بوئین زهرا موضوع آب است

قزوین- استاندار قزوین گفت: تأمین آب شرب از سد بالاخانلو یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با فرونشست زمین در بوئین زهرا است، پروژه‌ای که در ۲ سال گذشته پیشرفت فیزیکی و مالی خوبی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر دوشنبه در دیدار با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله استان و شهرستان بوئین زهرا موضوع آب است و بوئین زهرا جزو نقاط قرمز کشور در بحث فرو نشست زمین است که برای آن هشدار صادر شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع بسیار موضوع مهم و لازم التوجه از سوی مردم و حاکمیت است، افزود: امروز بهترین زمان برای برنامه ریزی در این حوزه است که اتفاق خاصی نیفتد چراکه این موضوع تعارف بردار نیست و هر کسی که در این جغرافیا زندگی می‌کند باید به آن توجه کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت در حال انجام است، اضافه کرد: تأمین آب شرب از سد بالاخانلو یکی از مهم‌ترین راهکارهاست که در ۲ سال گذشته پیشرفت فیزیکی و مالی خوبی داشته است و بخش قابل توجهی از درآمدها و اعتبارات استان برای این سد هزینه می‌شود تا آب‌های سطحی به عنوان آب شرب استفاده شود و میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی کمتر شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: موضوع اصلاح الگوی کشت و مقابله با چاه‌های غیر مجاز و استفاده غیر بهره ور از منابع آب موضوعاتی است که با اولویت باید پیگیری شود.

وی افزود: ورود خود مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی سازی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید با محوریت مردم موضوعات این حوزه را به خصوص در حوزه کشاورزی دنبال کنیم.

کد خبر 6015373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha