۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان:

۶۷ درصد جمعیت اصفهان تحت پوشش بیمه هستند

۶۷ درصد جمعیت اصفهان تحت پوشش بیمه هستند

اصفهان- مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه هستند که این رقم در کشور برابر با ۵۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجی کاظمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بالغ بر ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان اصفهان هستند که اگر فقط ۵ درصد مردم از خدمات تأمین اجتماعی هم رضایت نداشته باشند، عدد قابل توجهی می‌شود.

وی بیان داشت: صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق دولتی نیست که نگرانی از بابت عدم پایداری آن نداشته باشیم بلکه یک صندوق بین شغلی است و همواره پول از افراد بیمه شده دریافت و هزینه افراد بازنشسته را پرداخت می‌کنیم و با توجه به اینکه با افزایش جمعیت سالمندان در کشور مواجهیم بنابراین برای حفظ و پایداری صندوق باید سن بازنشستگی را افزایش دهیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در کشورهای دیگر سن بازنشستگی بالا است و در ایران نیز این قانون را وضع کردیم، اضافه کرد: در گذشته فردی که ۶۰ سال داشت با حداقل ۱۰ سال پرداخت بیمه مشمول بازنشستگی می‌شد که طی اجرای آن صندوق دچار تضرر شد و ۱۰ سال به ۲۰ سال افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک خانم مثلاً ۷۰ ساله در صورتی که شاغل نباشد و هیچ منبع درآمدی نداشته باشد می‌تواند درخواست دریافت حقوق پدر متوفی خود را بدهد حتی اگر ۲۰ سال پیش پدر خود را از دست داده باشد، گفت: خدمات تأمین اجتماعی بسیار گسترده است و برای نگه داشتن صندوق تأمین اجتماعی نیاز به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از جمله افزایش سن بازنشستگی است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: همه ساله با افزایش تعرفه بیمه در ۴ ماهه اول سال با ریزش بیمه شدگان مواجه می‌شویم و از تیرماه با رشد بیمه شدگان مواجه هستیم که در ۶ ماه دوم سال این آمار افزایش بیشتری می‌یابد و امسال نسبت به سال گذشته ۲.۶ دهم درصد رشد داشته است.

وی از الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: در استان اصفهان بالای ۶۷ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه هستند که این رقم در کشور برابر با ۵۲ درصد است که شامل ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر بیمه شده در اصفهان ثبت شده که به طور میانگین بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری بگیر می‌شوند.

کد خبر 6015486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha