۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹

فرماندار تویسرکان:

حمام سنتی زرهان مرمت شد

حمام سنتی زرهان مرمت شد

همدان-فرماندار شهرستان تویسرکان از مرمت و احیای حمام سنتی زرهان تویسرکان با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری ظهر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های شهرستان تویسرکان افزود: در دهه فجر امسال در شهرستان تویسرکان ۷۵ پروژه با اعتبار ۱,۸۲۸ میلیارد تومان مورد بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود که ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۷۶۶ افتتاح و ۵ پروژه با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از بسترهای مهم و مورد توجه دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است.

افشاری با اشاره به اینکه قدمت این حمام مربوط به عصر قاجاریه است خاطرنشان کرد: متأسفانه این حمام در حال تخریب بود که با سیاست گذاری استاندار و بر اساس طرح توسعه شهرستان که در ۴ محور تدوین گردیده، این پروژه به بخش خصوصی جهت احیا واگذار گردید.

افشاری با تاکید بر اینکه در راستای افزایش درآمد عمومی مردم دریاچه مادر به همت شهردار و شورای و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی با دستور استاندار انجام شده است.

فرماندار تویسرکان به سه ثبت مهم جهانی در امسال اشاره کرد و یادآور شد: ثبت جهانی گردو، ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج و خواهر خواندگی تویسرکان و نیکسار ترکیه که زمینه ساز توسعه پایدار و افزایش درآمد را به دنبال دارد.

افشاری با بیان اینکه بعد از ثبت جهانی در فائو درخواست زیادی برای بسته بندی گردو آمده است، افزود: به یک متقاضی سرمایه گذاری زمینی در شهرک صنعتی فرسفج واگذار شده است.

وی تصریح کرد: بومی گردی‌های خوبی هم در سطح شهرستان ایجاد شده که در پذیرای گردشگران می‌باشند.

فرماندار شهرستان تویسرکان بابیان اینکه قدمت این حمام به دوره قاجار می‌رسد متذکر شد: مساحت زیربنای پروژه را ۴۰۰ متر مربع است و آورده متقاضی ۵ میلیارد تومان و ارزش ملک ۴ میلیارد تومان و ۳ میلیارد تومان نیز میزان تسهیلات دریافتی این پروژه است.

کد خبر 6015503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha