۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان صادر شد

هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در این استان خبر داد و گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشدار سطح زرد کشاورزی در استان صادر شده گفت: این سامانه سبب کاهش دما در استان و ارتفاعات خواهد شد که از اواخر وقت یکشنبه مورخ ۱۵ بهمن تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۸ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر چهارشنبه افت دما در ارتفاعات استان در شهرستانهای حاجی آباد، بستک و بشاگرد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود آبیاری در ساعات شب و صبح جهت جلوگیری از سرما زدگی بویژه در حاجی آباد، استفاده از کودهای فسفره و پتاسه، استفاده از کودهای ازته، و آهن و رشدی، تهویه مناسب و تنظیم دما در گلخانه‌ها و دامداری‌ها در مدت اعلام شده استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بر اساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده گفت: این سامانه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد صبح سه شنبه تاریخ ۱۷ بهمن تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از صبح سه شنبه تا اواخر چهارشنبه ظهر چهارشنبه وزش باد شدید جنوب غربی، شمال غربی نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) در خلیج فارس تنگه هرمز، دریای عمان، در تثنپاحی ساحلی و دور از ساحل بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب خواهیم داشت.

حسن زاده با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان سواحل و جزایر خواهد بود گفت: بر اثر این سامانه اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و صیادی و شناورهای مسافربری بویژه در جزایر غربی و نیمه و اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیریک و جاسک در مدت اعلام شده اجتناب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری به ویژه در بنادر غربی استان و خلیج فارس از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی و … به عمل آورند.

کد خبر 6015698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha