۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶

سیاستمداران آمریکایی برای جنگیدن به اوکراین اعزام می‌شوند

سیاستمداران آمریکایی برای جنگیدن به اوکراین اعزام می‌شوند

یک نماینده کنگره آمریکا خواستار اعزام سیاستمداران آمریکایی برای جنگ اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، آنا پولینا لونا، نماینده آمریکا اعلام کرد که لایحه‌ای را ارائه خواهد داد که هر سیاستمداری را که از اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین حمایت می‌کند مجبور می‌کند خود با این نیروها به خط مقدم برود.

لونا در شبکه ایکس نوشت: «به افتخار چاک شومر، من قانونی را ارائه خواهم کرد که هر سیاستمداری را که از اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین حمایت می‌کند ملزم می‌کند با آنها در خط مقدم جنگ برود و بجنگد.»

پیش از این، تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی گزارش داده بود که لوید آستین، وزیر جنگ آمریکا اعضای کنگره را به صورت علنی تهدید کرده بود که اگر قانون‌گذاران از درخواست دولت برای ارائه کمک‌های جدید به کی‌یف حمایت نکنند، ممکن است عزیزانشان را برای شرکت در درگیری‌ها با روسیه به اوکراین بفرستند.

در همین زمینه، دیروز، سنای ایالات متحده از لایحه بودجه دو حزبی این کشور به ارزش ۱۱۸ میلیارد دلار رونمایی کرد که شامل یک بسته کمک امنیتی به ارزش ۱۴.۱ میلیارد دلار به اسرائیل و ۶۰.۰۶ میلیارد دلار به اوکراین است.

در همین حال، این سند بودجه امنیت مرزی را به ۲۰.۲ میلیارد دلار محدود کرده است که تقریباً سه برابر کمتر از مبلغی است که نمایندگان می‌خواهند به کیف ارائه دهند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفت که رأی‌گیری اولیه در مورد این لایحه حداکثر تا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

دیروز یکشنبه، کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا لایحه مجلس نمایندگان درباره ارائه کمک به اسرائیل بدون کمک اضافی به اوکراین را رد کرده است.

اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های مالی و نظامی عظیمی از کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده و دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

کد خبر 6016129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • anna BE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      شاید هم بخوان از میلیونها نفر آفریقایی تبار در داخل یا خارج از آمریکا و یا حتی از مهاجران غیر قانونی زیادی که به اروپا یا آمریکا سفر میکنن درخواست کنن که برای اوکراین بجنگند...
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      بایدن بره جنگ ممکن نیروهای خودش رو بکشه 😅😛😛🤪🤪😜😜🤣🤣🤣😂😁😆😝