۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳

سرپرست حج و زیارت استان سمنان:

کمیته‌های محلی حج و زیارت در استان سمنان راه اندازی شد

کمیته‌های محلی حج و زیارت در استان سمنان راه اندازی شد

سمنان- سرپرست حج و زیارت استان سمنان از راه‌اندازی کمیته‌های محلی حج و زیارت در استان به صورت پایلوت کشوری خبر داد و گفت: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کارگزار و مدیر کاروان در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه موقت شاهرود به میزبانی حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه کمیته‌های محلی حج و زیارت در استان به صورت پایلوت کشوری و برای نخستین بار ایجاد شده است، تاکید کرد: کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی محور این طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح کسانی که مدیر کاروان هستند در کمیته‌های مردمی عضویت پیدا می‌کنند، گفت: این افراد عضویت کمیته‌ها را بر عهده خواهند داشت تا در بازه‌های زمانی مختلف هم افزایی‌هایی صورت گیرد و بتوانیم شاهد حل مشکلات توسط خود مردم باشیم.

بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران و روحانیان مستقر در روستاها

سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: در واقع باید گفت کار ویژه این کمیته‌ها آن است که مشکلات و مسائل حوزه حج و زیارت استان حل شود.

چتری با بیان اینکه احصای جامعه هدف مرحله نخست این طرح است، گفت: نخستین اقدام صورت گرفته این است که تمام روستاها از طریق فرمانداری‌های استان احصا می‌شوند تا بتوانیم دهیاران، روحانیان و موثران را به کمیته‌های محلی حج و زیارت متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت دهیاران و روحانیان مستقر در روستاها هم بهره‌گیری می‌شود، بیان کرد: این کمیته‌ها، مردمی و خود مختار عمل خواهند کرد و حج و زیارت تنها به تشکیل آنها کمک می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پویایی فضای حج و زیارت استان سمنان

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور و در استان سمنان به عنوان پایلوت کشوری در حال انجام است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پویایی فضای حج و زیارت استان سمنان از محورهای اصلی این طرح است.

چتری با یادآوری اینکه بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کارگزار و مدیر کاروان، با این اداره کل همکاری دارند، گفت: برای مثال امور حج و زیارت در استان سمنان به ۲۰ دفتر معطوف شده که عمدتاً قادر به حضور و ارائه خدمت در تمامی مناطق بخصوص شهرهای کوچک و روستاها نمی‌باشند، لذا زائران برای اعزام به صورت انفرادی یا آزادبرها متوسل می‌شوند که این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی همچنین بر ضرورت تقویت شبکه روحانیان کاروان‌های حج و عتبات در سطح استان تاکید کرد و گفت: در این حوزه با کمبود جدی مواجه هستیم که دفاتر ائمه جمعه محترم و حوزه‌های علمیه سطح استان می‌توانند کمک شایانی به حج و زیارت داشته باشند.

کد خبر 6016300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha