۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

درصد شیوع بیماری فشار خون در استان سمنان ۳۰ تا ۳۳ درصد است

درصد شیوع بیماری فشار خون در استان سمنان ۳۰ تا ۳۳ درصد است

سمنان- رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۳۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون هستند، گفت: درصد شیوع بیماری فشار خون بالا ۳۰ تا ۳۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران قدس شامگاه سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه درصد شیوع بیماری فشار خون بالا ۳۰ تا ۳۳ درصد است، ابراز داشت: این روند نه تنها در استان بلکه در کشور رو به افزایش است.

وی ضمن بیان اینکه برای تغییر این رویه سبک زندگی و تغذیه می‌بایست اصلاح شود، افزود: در پویش ملی سلامت فشار و قند خون مشخص شد که شمار مبتلایان به فشار خون در استان رو به افزایش است که باید روی داشتن سبک زندگی و تغذیه سالم برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۱۷ هزار نفر بیمار دیابتی و ۳۰ هزار نفر بیمار فشار خون در استان شناسایی شدند، ابراز داشت: طرح غربالگری کمک زیادی به شناسایی و کمک به درمان این افراد کرده است.

قدس ضمن بیان اینکه بیماری سالک با کاهش ۹۶ درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: طی سال جاری تعداد مبتلایان ۱۶ نفر بود و این در حالی که سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۰ نفر و قبل از این سال یک هزار و ۲۰۰ نفر گزارش شدند و این نشان دهنده دستاورد مهم در کنترل سالک است.

وی ضمن بیان اینکه برای سال جاری ۱۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی به مجموعه تحت پوشش اضافه خواهد شد، افزود: برای این طرح‌ها ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 6017094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha