۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره):

۸۴ هزار مددجوی کمیته امداد خودکفا شدند

۸۴ هزار مددجوی کمیته امداد خودکفا شدند

زنجان-قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۸۴ هزار مددجوی کمیته امداد در سطح کشور توانمند شده و به خودکفایی رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صباغیان، ظهر چهارشنبه در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجانی اظهار کرد: امروز با حمیات‌های مادی و معنوی کمیته امداد شاهد توانمندسازی ۲ هزار مددجو هستیم و در سطح کشور ۸۴ هزار خانوار به خودکفایی رسیدند.

وی ابراز کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: امسال ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته پیش بینی شد و امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد نه‌تنها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

صباغیان با بیان اینکه ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، عنوان کرد: توانمندسازی این گروه نیز جزو اولویت‌ها کمیته امداد است اما اغلب این افراد برای تأمین ضمانت بانکی مشکل دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تأمین تضامین بانکی را ندارند تأسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی خصوصاً برای زنان سرپرست خانوار باشد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری بر اساس ماده ۲ اساسنامه کمیته امداد؛ توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد از تأکیدات این نهاد است، اظهار کرد: البته دو قشر سالمندان و بیماران صعب العلاج در زمره گروهی هستند که خدمات حمایتی به آنها ارائه می‌شود.

صباغیان اشتغال را یک مؤلفه امنیت‌آفرین و امیدبخش در جامعه خواند و گفت: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار و معیشت آن‌ها تأمین شود، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد بیان کرد: البته مردم هم همراهی خوبی با این نهاد دارند و قطعاً بدون مشارکت مردم ارائه این حجم از خدمات ممکن نبود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت پوشش تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد از خدمات آموزشی و حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6017707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha