۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

پایین بودن تعرفه دلیل عدم همکاری پزشکان گلستان بابیمارستان دولتی

پایین بودن تعرفه دلیل عدم همکاری پزشکان گلستان بابیمارستان دولتی

گرگان-رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:پزشکان مابه دلیل پایین بودن تعرفه ها تمایلی به همکاری بادانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید گل فیروزی، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایل خروج پزشکان از بیمارستان‌های دولتی پایین بودن تعرفه‌ها است که آنها علاقه به فعالیت در بیمارستان‌های دولتی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: برای افزایش تعرفه‌های پزشکی پیگیری‌های لازم در سطح ملی انجام شده اما متأسفانه این موضوع در مجلس شورای اسلامی به دلیل محدود بودن منابع مالی رد می‌شود.

گل فیروزه‌ای ضمن بیان اینکه تسریع در رفع چالش‌های بیمارستان کودکان آیت الله طالقانی گرگان در دستور کار است، اظهار کرد: در تلاشیم تا بیمارستان جایگزین این مرکز پزشکی تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

وی عدم پرداخت مطالبات علوم پزشکی توسط شرکت‌های بیمه‌ای را یک معضل جدی دانست و گفت: اگر این شرکت‌ها بدهی خود را بپردازند می‌توانیم برخی معوقات کارکنان این سازمان و هزینه‌های خرید دارو را بپردازیم.

گل فیروزه‌ای ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌ای چند صد میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارند که در صورت پرداخت معوقات می‌توانیم اقدامات مؤثری در جهت بهبود شرایط انجام دهیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، کمبود پزشک فوق تخصصی و تخصص مشکل عمده بیمارستان‌های استان است که این چالش به کمبود پزشکان عمومی نیز سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل بیمارستان آیت الله طاهری به اعتبار دو هزار و ۳۰۰ میلیاردتومانی نیاز است، خاطرنشان کرد: در سفر دوم ریاست جمهور به گلستان اعتباراتی برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد.

کد خبر 6017813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha