۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان:

۱۶۰۰ شبکه برق روستاهای خوزستان بهینه سازی و بهسازی شدند

۱۶۰۰ شبکه برق روستاهای خوزستان بهینه سازی و بهسازی شدند

اهواز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در ۲ سال اخیر، شبکه برق یک هزار و ۶۰۰ روستای استان را بهینه سازی و بهسازی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدری صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است که پیک مصرفی حوزه تحت مدیریتی آن چهار هزار و ۸۴۸ مگاوات و دارای بالاترین پیک بار مصرفی کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک در حوزه تحت مدیریت این شرکت وجود دارد که ۹۵ شهر و شهرستان و سه هزار و ۵۰۰ روستای برق دار را پوشش می‌دهد.

وی عنوان کرد: در خوزستان شاخص‌های خاصی وجود دارد که آن را از بقیه نقاط کشور متمایز می‌کند که از جمله آن می‌توان به دمای بالا، رطوبت، ریزگردها، پدیده‌های مه نمکی و گازرسانی رسانی اشاره کرد. در واقع برق رسانی در خوزستان دارای شرایط و ویژگی‌های خاص است که خدمت‌رسانی و نگهداری شبکه را با دیگر نقاط کشور متمایز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه معمولاً گرم‌ترین نقاط جهان در استان خوزستان اتفاق می‌افتد، این استان دارای سرانه مصرف چهار برابر متوسط کشور است اما با وجود همه این مشکلات و معضلات، به دلیل نیروهای مجرب و متعهدی که در شرکت داریم، تاکنون خدمت رسانی‌ها به نحو مطلوب ارائه شده و ارائه خواهد شد.

خدری با بیان اینکه تبدیل شبکه‌های مسی به کابل‌های خود نگه‌دار از جمله دستاوردهای خوزستان در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: کابل خود نگه دار یک تکنولوژی جدید است که تعداد حوادث را کم می‌کند، همچنین حریم، مبلمان شهری و مشکلات افت ولتاژ را مرتفع می‌کند و از سرقت‌هایی که در کابل‌های مسی انجام می‌شود، جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: شاخص تبدیل سیم‌های مسی خود نگهدار در خوزستان ۸۰ درصد است در صورتی که شاخص کل کشور حدود ۶۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: برق رسانی به نقاط صعب‌العبور و دور افتاده اقدام ویژه دیگری است که انجام شده به طوری که در ۲ سال اخیر حدود ۷۰ درصد پست‌های فاقد برق در نقاط صعب‌العبور و دوردست در خوزستان را برق رسانی کرده‌ایم و حتی همکاران ما برای برخی نقاط پایه‌ها را به صورت حمل دستی انجام داده‌اند که سبب شده در ۲ سال اخیر رتبه اول برق رسانی کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: شبکه برق روستایی در خوزستان یک شبکه فرسوده قدیمی و پهناور است و ما موفق شده‌ایم در ۲ سال اخیر شبکه برق یک هزار و ۶۰۰ روستای استان را بهینه سازی و بهسازی کنیم که این از دستاوردهای بسیار خوب در حوزه روستا بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: اتوماسیون و استفاده از کلیدهای هوشمند و استفاده از کنتورهای فهام از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه شبکه برق استان است.

خدری تصریح کرد: حدود ۱۸ درصد جمعیت روستایی جهان و ۴ درصد جمعیت شهری در دنیا برق ندارند. که ما به عشایر خود سامانه خورشیدی قابل حمل اهدا کرده‌ایم تا بتوانند روشنایی خود و شارژ تبلت و موبایل را داشته باشند که ۱۰ درصد از مبلغ آن را عشایر و ۹۰ درصد را شرکت توزیع نیروی برق پرداخت می‌کند.

کد خبر 6018434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha