۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳

امام جمعه یزد:

سستی در انتخابات و راهپیمایی ۲۲بهمن بی‌تفاوتی در یاری دین خدا است

سستی در انتخابات و راهپیمایی ۲۲بهمن بی‌تفاوتی در یاری دین خدا است

یزد- امام جمعه یزد گفت: کسانی که برای حضور در صحنه‌های مهمی نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات سستی می کنند، در واقع آرمان شهدا را زمین گذاشته‌اند و در یاری دین خدا سستی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به آیه ۶۲ سوره نور اظهار کرد: مؤمنان کسانی هستند که ایمان به خدا و رسول خدا دارند و اگر با پیامبر اکرم (ص) هستند و در یک امر بزرگ اجتماعی از خدا و پیامبر اذن می‌گیرند.

ناصری با اشاره به شأن نزول این آیه که بر سه محور است، افزود: این آیه مصداق شرایط امروز جامعه ما است و اقتضا می‌کند که با هم باشیم و در صحنه حضور یابیم زیرا اگر همه در کنار هم نباشیم، یک شبهه الهی دارد زیرا خدا می‌فرماید فقط آنهایی با ما هستند که وقتی حضور در صحنه‌ای ضرورت داشته باشد، اجازه می‌گیرند و در صحنه حضور می‌یابند.

نظام ما یک حرکت سیاسی صرف نیست

وی با بیان اینکه نظام ما یک حرکت سیاسی صرف نیست و سیر الی الله دارد، عنوان کرد: فطرت ما الهی است و هر چه در غیر از مسیر خدا پیش برویم، در مسیر فنا و عقبگرد هستیم.

خطیب جمعه یزد افزود: هرکس که برای این انقلاب به عنوان یک انقلاب الهی قدم بردارد، قدمی به سمت رضایت الهی برداشته و تخلف از حرکت در مسیر این انقلاب الهی تخلف از خدا و اسلام کرده است.

وی ادامه داد: امروز صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن و صحنه انتخابات، مصداق گردهمایی مسلمین نه تنها یک مانور سیاسی بلکه به عنوان یک حرکت معنوی الهی است که برای تقویت اسلام، شکرگزاری به درگاه خدا برای پیروزی در برابر دشمنان و اجبابت دعوت الهی است تا دشمن بداند پای دین و اعتقاد خود ایستاده ایم و هر کس در این مسیر قرار گیرد، یاری دین خدا کرده و هرکس نیامد، برای نصرت دین خدا قدمی بر نداشته است.

ناصری بیان کرد: برخی که در راهپیمایی و انتخابات حاضر نمی‌شوند، گمان نکنند که به ضرر نظام و انقلاب حرکت کرده اند بلکه اینها خود در خسران هستند زیرا خلاف مسیر الهی حرکت کرده اند.

حضور در انتخابات راه تقویت دین و کشور است

وی افزود: حضور در صحنه‌های مهم نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، راه تقویت دین، اسلام و کشور است و گمان نکنید این یک مسئله سیاسی است بلکه یک مسئله دینی است.

امام جمعه یزد اظهار کرد: شرکت ما در انتخابات باعث تقویت اسلام و کشور اسلامی است و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان را به دنبال دارد و این سیر الهی و حرکت در مسیر تقویت دین خداست.

وی بیان کرد: اگر یک رأی به صندوق بیاندازیم و این رأی باعث ضعف کفار باشد، تقویت مسلمین و جامعه اسلامی و قرب الهی را به دنبال دارد بنابراین کسانی که منافع نظام اسلامی را به مسائل دیگر حتی معیشت گره می‌زنند، از مسیر خدا دور هستند.

مشکلات اقتصادی نباید به انتخابات گره بخورد

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ممکن است مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد اما نباید باعث شود که به تلقین دشمن توجه نشان دهیم زیرا این تلقین‌ها ما را نا امید می‌کند.

ناصری تاکید کرد: کسانی که سستی می‌کنند، آرمان شهدا زمین می‌گذارند و در این صورت چگونه می‌خواهند جواب شهدا و امثال قاسم سلیمانی‌ها را بدهند؟

وی بیان کرد: اگر اسلام ضرر کند و اگر ایران ضرر کند و اقتدار کشور به واسطه عدم حضور مردم در صحنه لطمه بخورد، نمی‌توانیم جواب خون شهدا را بدهیم و نباید در حمایت از نظام اسلامی از خود سستی نشان دهیم و باید همواره در صحنه باشیم.

کد خبر 6019131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha