۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

سرپرست فرمانداری قرچک:

طرح‌های بر زمین مانده قرچک در دولت سیزدهم اجرایی شد

طرح‌های بر زمین مانده قرچک در دولت سیزدهم اجرایی شد

قرچک- سرپرست فرمانداری قرچک گفت: طرح‌های بر زمین مانده قرچک در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فخاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته قرچک اظهار کرد: شهرستان قرچک طی دو سال گذشته، با حجم انبوهی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، خدماتی، تولیدی و … همراه بوده و بسیاری از طرح‌های بر زمین مانده از قبل نیز، تعیین تکلیف و اجرایی شده است.

سرپرست فرمانداری قرچک حل مشکلات شهرستان را نیازمند همت جهادی دانست و گفت: مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی با تلاش شبانه روزی و خارج از ساعات اداری در راستای حل مشکلات و مسائل مردم اهتمام ویژه بورزند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرستان قرچک، موضوع فاضلاب و بازچرخانی آب است که با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبارات مورد نیاز، زمین تصفیه خانه تأمین و به زودی مراحل قانونی احداث این طرح مهم آغاز می‌شود.

این مسئول گفت: تکمیل دو طرح مهم زیرگذر روستاهای محمدآباد و داودآباد، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم است که تکمیل آن سال‌ها به درازا کشیده بود، با پیگیری‌های صورت گرفته و همت دولت و با تأمین اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فخاری تصریح کرد: تعریض محور قرچک- پاکدشت از روستای جیتو، یکی از نیازهای اساسی خودروهای عبوری بین دو شهرستان بود که با همت دولت سیزدهم و با تأمین اعتبار مورد نیاز، مسیر ۴ کیلومتری بین این دو شهرستان تعریض و زیر بار ترافیک رفت و طی زمان بهره برداری هیچ تصادف منجر به فوت در آن رخ نداده است.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی و با پیگیری‌های صورت گرفته بزودی ۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی قرچک افزوده خواهد شد. فرماندار قرچک گفت: در حوزه فعالیت واحدهای متعدد تولیدی در شهرک صنعتی قرچک، اقدامات خوبی انجام شده که با احداث نیروگاه ۶۳ کیلوولت این شهرک، بسیاری از محدودیت‌های واحدهای تولیدی رفع می‌گردد ضمن آن که با پیگیری‌های صورت گرفته، چندین طرح اقتصادی با حضور معاون اقتصادی استاندار تهران افتتاح و همچنین کلنگ فاز سوم شهرک صنعتی قرچک به زمین زده می‌شود.

وی از افتتاح نخستین مرکز نگهداری واکسن شهرستان قرچک و مرکز سراج، به عنوان دستاوردهای مهم شهرستان در حوزه بهداشت و درمان یاد کرد. فخاری با اشاره به افتتاح طرح‌های دهه فجر در شهرستان قرچک گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۳۶ طرح در حوزه‌های شهرداری، آب و فاضلاب، بخشداری مرکزی، بنیاد مسکن، راهداری، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، شهرک صنعتی، جهاد کشاورزی، نوسازی مدارس و اداره برق با اعتباری بالغ بر ۵,۷۳۰ میلیارد ریال افتتاح شده و بخشی از آنها با حضور استاندار تهران و معاون سیاسی اجتماعی استانداری مورد بهره برداری قرار گرفتند.

فخاری گفت: علاوه بر این، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ۲ طرح عمرانی نیز در قرچک کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد ریال آغاز شد. فخاری به پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان نیز اشاره کرد و گفت: کارهای شهرستانی در این حوزه انجام شده است و مسائل مربوط به واگذاری در وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است که از آنها خواسته ایم اولویت با مردم شهرستان قرچک باشد.

سرپرست فرمانداری قرچک با اشاره به تأمین آب شرب شهرستان گفت: دو مخزن ۲۰ و ۴۵ هزار متر مکعبی در حال احداث است که با خط انتقال ۸.۵ کیلومتری آب شرب را به شهرستان قرچک منتقل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی نیز اقدامات خوبی را شاهد بودیم افزود: سرانه ورزشی روستاها در این دولت دو برابر شده است و بزودی کلنگ بزرگترین پارک روستایی با رعایت موارد پدافند غیرعامل در روستای قشلاق جیتو به زمین زده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری قرچک با اشاره به در پیش انتخابات ۱۱ اسفند گفت: بیش از ۴ هزار نفر اجرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند تا شرایط برای حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم سیاسی فراهم شود.

وی تحقق چهار راهبرد «سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت» را سرلوحه ستاد انتخابات شهرستان خواند و گفت: فرآیند قانونی انتخابات با رعایت اصل بی طرفی در شهرستان در حال اجراست و از نامزدهای انتخابات خواهشمندیم بدون تخریب یکدیگر به ارائه برنامه‌های خویش بپردازند.

فخاری گفت: قطعاً مردم ایران اسلامی که در روز ۲۲ بهمن و با شرکت در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب، حماسه حضور خود را به نمایش می‌گذارند، در روز ۱۱ اسفند نیز صلابت حضور خود را در انتخابات به رخ جهانیان می‌کشند.

سرپرست فرمانداری قرچک در پایان از اصحاب محترم رسانه برای پوشش و انتشار اقدامات و فعالیت‌های دولت و امیدآفرینی در جامعه تشکر کرد.

کد خبر 6019251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha