۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۱

در پنجمین شب اکران فیلم های فجر۴۲؛

«آغوش باز» گیلانی ها برای فیلم «بهروز شعیبی»

«آغوش باز» گیلانی ها برای فیلم «بهروز شعیبی»

رشت- پنجمین شب اکران فیلم های جشنواره فجر در گیلان با اقبال عمومی به «آغوش باز» همراه شد و به گفته مسوولان در این مدت حدود ۲۰۰۰ نفر از فیلم ها دیدن کرده اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پنجمین شب اکران همزمان فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فجر در استان گیلان با نمایش پنج فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی «داریوش یاری»، «آغوش باز» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، «آپاراتچی» به کارگردانی «قربانعلی طاهر فر»، «آسمان غرب» به کارگردانی «محمد عسگری» و «دست نا پیدا» به کارگردانی «انسیه شاه حسینی» به کار خود پایان داد.

البته فیلم «آغوش باز» در ۲ سانس و در هر دو سینما ۲۲ بهمن و سپیدرود به نمایش در آمد که با اقبال عمومی همراه بود، به گفته مسؤولان طی این ۵ شب اکران فیلم‌های فجر در گیلان تاکنون با احتساب مهمان حدود ۲۰۰۰ نفر این فیلم‌ها را به تماشا نشسته‌اند.

عدم استقبال تماشاگران گیلانی از فیلم «شور عاشقی»

«شور عاشقی» سومین ساخته سینمایی داریوش یاری است این فیلم درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و زنی همراه این کاروان می‌شود که می‌خواهد رسانه این کاروان بشود و نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود.

در پنجمین شب اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فجر «شور عاشقی» با عدم استقبال تماشاگران گیلانی همراه شد و فقط ۶ نفر از این فیلم دیدن کردند.

«آغوش باز» گیلانی ها برای فیلم «بهروز شعیبی»

نگاهی به فیلم «آغوش باز»

بهروز شعیبی از جمله افرادی است که فعالیت در سینما را با حرفه بازیگری آغاز کرد و همزمان با بازیگری نیز در کسوت کارگردانی قرار گرفت و با فیلم تحسین شده «دهلیز» نشان داد در این رشته نیز حرفی برای گفتن دارد.

شعیبی در «آغوش باز» آخرین ساخته خود که در فهرست آثار بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر قرار دارد با بهره‌مندی از فیلمنامه‌ای که به طور مشترک توسط مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی نگارش شده، درامی خانوادگی با مضمون آشنای عشق، محبت و انتقام را روایت می‌کند.

«آغوش باز» داستان «پیام» خواننده پاپ است که خود را برای کنسرت آماده می‌کند اما یک اتفاق سبب شکل‌گیری حاشیه‌های برای او و اطرافیانش می‌شود و شعیبی در پس این اتفاق، روابط آدم‌های داستان خود را روایت می‌کند.

شعیبی در کنار معرفی شخصیت اصلی فیلم بیننده را نیز با پدر و مادر «پیام» آشنا می‌سازد؛ مادری که روزهای اولیه ابتلاء به آلزایمر را تجربه می‌کند و پدری که چون پروانه، با عشق دور او می‌گردد. وی همچنین با محور قرار دادن شخصیت «پیام» به عنوان خواننده مشهور، به زندگی سلبریتی‌ها سرک کشیده است.

این فیلم که در دو سانس مختلف و در سینماهای ۲۲ بهمن و سپیدرود به نمایش در آمد با استقبال از سوی تماشاگران گیلانی همراه بود و از اقبال خوبی برخوردار شده است.

«آغوش باز» گیلانی ها برای فیلم «بهروز شعیبی»

«آپاراتچی» نتوانست ذهن مخاطبان خاص سینما را درگیر کند

داستان فیلم آپاراتچی با درگیری‌های پدر و پسری و تأثیر شخصیت‌های فیلم بر زندگی قهرمان فیلم همراه است و نمایش روند دلباختگی و داستان دلدادگی جلیل به سینما را نشان می‌دهد، وقتی با تمایلات کارگردان و فیلمنامه نویس در جلب توجه مخاطب به ارجاعات تاریخ سینما و لحاظ کردن گرایشات سینه فیلی و بهره‌گیری از ملودی‌های ساخته شده توسط انیو موریکونه در فیلم همراه می‌شود به مهر تأییدی بر تاکید فیلمساز برای ساخت نسخه‌ای بومی بر مبنای داستانی واقعی و اقتباسی از برخی آثار سینمای جهان بدل می‌شود؛ نسخه‌ای که در پایان‌بندی با ارجاع به روایتی مستند و حقیقی، آخرین تلاش‌های خود را برای جلب نظر مخاطب و هم ذات پنداری با تماشاگر می‌کند.

در نهایت مخاطب عام فیلم را دوست دارد، گاهی با آن می‌خندد و گاهی با کاراکترها ارتباط برقرار می‌کند اما فیلم «آپاراتچی» در برآورده کردن انتظارات مخاطب خاص سینما آنچنان باید و شاید نتوانسته ذهن این قشر خاص از تماشاگران سینما را به خود مشغول کند.

«آسمان غرب» روایتی از یک پروژه اکشن جنگی است

فیلم «آسمان غرب» محصول سازمان سینمایی سوره و بنیاد فارابی با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی نخستین روایت سینمایی از دلاورمردی‌های خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر هم‌رزمانش در هوانیروز ارتش است که رویدادهای مربوط به یک ماه نخست جنگ در منطقه غرب کشور را بررسی کرده و مجموعه حوادث را در بازه زمانی سه روزه به تصویر می‌کشد.

این فیلم یک پروژه اکشن جنگی است که جای آن در سینمای دفاع مقدس خالی بود. از نظر تجهیزات نظامی و پروداکشن تولید، این فیلم هم از آثار شاخص این سال‌های سینما محسوب می‌شود که افزون بر ۱۰۰ تانک و نفربر در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

«دست ناپیدا» از زنانگی در پشت جبهه‌های جنگ می‌گوید

فیلم «دست ناپیدا» آخرین ساخته انسیه شاه حسینی تنها زن فیلمساز این دوره جشنواره فجر پس از سال‌ها دوری از سینما است. سوژه فیلم تازه است و حداقل نگارنده فیلمی با چنین مضمون نابی در سینمای دفاع مقدس ایران را به تماشا ننشسته است: زنانی که در پشت جبهه لباس سربازان شهید وطن را می‌شویند و رفو می‌کنند تا دیگر سربازان از آنها استفاده کنند و اتفاقاً این لباس‌ها خیلی هم طرفدار دارد چون متبرک به خون شهداست.

در این فیلم از سلبریتی ها برای ایفای نقش استفاده نشده چرا که کارگردان این اثر معتقد است؛ با وجود اینکه به تمام سلبریتی ها احترام می‌گذارم چون قصه‌ها و فیلم‌های من مستندگونه و واقعی است حضور یک سلبریتی فضا را مخدوش می‌کند و می شکند.

البته تماشای این فیلم در پنجمین شب اکران فیلم‌های فجر با عدم استقبال تماشاگران هنر هفتم در رشت مواجه شده است و طبق گفته مسؤولان فقط ۴ نفر از این فیلم دیدن کرده‌اند.

«آغوش باز» گیلانی ها برای فیلم «بهروز شعیبی»

کمترین استقبال تماشاگران از فیلم «دست ناپیدا»

«فاطمه فروتن» سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آغاز نمایش فیلم‌های جشنواره فجر اکران فیلم‌های جشنواره از دوشنبه ۱۶ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

فروتن از نمایش ۱۹ فیلم جشنواره فجر چهل و دوم در دو سینمای شهر رشت خبر داد و افزود: این فیلم‌ها در سه نوبت ۱۶، ۱۸:۳۰ و ۲۱ از امروز تا ۲۲ بهمن‌ماه در دو سینمای سپیدرود و ۲۲ بهمن اکران می‌شوند.

وی با بیان اینکه در پنجمین شب اکران فیلم‌های فجر فیلم «آغوش باز» مورد استقبال تماشاگران گیلانی قرار گرفت، گفت: فیلم‌های «آپاراتچی» و «آسمان غرب» در جایگاه‌های بعدی از لحاظ استقبال تماشاگران قرار گرفتند.

فروتن با اشاره به اینکه کمترین استقبال از فیلم «دست ناپیدا» انجام شده است، ادامه داد: طی پنج شب اکران حدود ۲۰۰۰ نفر از فیلم‌های جشنواره دیدن کرده‌اند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: امشب رأس ساعت ۲۱ سینما ۲۲ بهمن یک فیلم ویژه به نام «دروغ‌ها زیبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی «مرتضی آتش زمزم» به جای «صبح اعدام» که دو بار اکران شده برای بینندگان پخش می‌شود.

کد خبر 6019418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha