۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛

اجرای طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» در مدارس خوزستان

اجرای طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» در مدارس خوزستان

اهواز- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» در ۲۰ درصد از مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز شنبه در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: رسیدن به ایران قوی تنها از مسیر مدرسه قوی و تحولی بر مدارس سند تحول بنیادین محقق و میسر می‌شود و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت‌های خود برای اجرای سیاست‌های دولت مردمی در حوزه آموزش و پرورش استفاده خواهد کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل گفت: توسعه فرآیند مهارت‌آموزی، جوان‌گرایی، توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در آموزش و تربیت و توجه به طرح مدرسه کانون تربیتی محله که در ۲۰ درصد از مدارس در حال اجرا است، از اولویت‌های آموزش و پرورش خوزستان است.

وی افزود: خوزستان دارای ۴۰ منطقه آموزشی و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز است اما نتوانسته به جایگاه خوبی در امتحانات نهایی در کشور دست پیدا کند؛ بنابراین مدیریت هدفمند مبتنی بر تفکر، در اولویت است و پرداختن ویژه به شاخص‌های سنجش آموزش و پرورش از امروز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حبیبی با اشاره به اهمیت توانمندسازی معلمان و اولویت‌های آموزش و پرورش خوزستان گفت: انسداد مبادی بیسوادی و جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، ارتقای کیفیت آموزشی، مشارکت همگانی در آموزش و ایجاد حساسیت و دغدغه آموزشی از دیگر اهداف جدی آموزش و پرورش در خوزستان است.

وی گفت: توجه ویژه به مدارس دولتی و نظارت بر مدارس غیردولتی یکی از اهداف اصلی است. همچنین اجرای بخشنامه‌ها در کف مدرسه پیگیری خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: انتظار داریم در نقل و انتقالات به نیروهای استان خوزستان توجه ویژه شود چرا که نیروی کارآمد استان به صورت سیال است.

وی یادآور شد: توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته و همچنین بسط عدالت آموزشی و تحقق نصیب برابر آموزشی به عنوان یک برنامه ویژه در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان قرار دارد.

کد خبر 6020155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha