۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب:

افتتاح ۶ پروژه بزرگ صنعت برق غرب کشور در ایام دهه فجر

افتتاح ۶ پروژه بزرگ صنعت برق غرب کشور در ایام دهه فجر

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با تاکید بر افتتاح ۶ پروژه بزرگ صنعت برق غرب کشور در ایام دهه فجر ادامه داد و گفت: خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای برای اربعین پیش رو نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر الفتی‌نیا بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار اداره برق منطقه‌ای در کرمانشاه برگزار شد با تبریک ایام دهه فجر به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه تولید برق، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه تنها ۶۴ مگاوات ظرفیت تولیدی داشته در حالی که با ۳۵ برابر شدن این ظرفیت امروز به تولید ۲۲۱ مگاوات رسیدیم.

وی همچنین به مشترکین برق در استان کرمانشاه و رشد ۱۰ برابری آن با قبل از وقوع انقلاب اسلامی، افزود: تعداد مشترکین برق در استان کرمانشاه قبل از وقوع انقلاب ۸۱ هزار بوده که با توجه به پیشرفت‌ها و افرایش ظرفیت تولید برق استان اکنون این تعداد به ۸۳۲ هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی طول خطوط انتقال برق استان کرمانشاه ۳۳۵ کیلومتر بود که با رشد ۱۰ برابری هم اکنون سه هزار و ۲۳۷ کیلومتر خطوط انتقال برق در این استان کشیده شده است.

الفتی نیا به تدابیر اندیشیده شده در راستای افزایش میزان تولیدات برق در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: احداث سه نیروگاه دالاهو با ۲۹۰ مگاوات ظرفیت و پیش بینی برای تکمیل آن تا سال تابستان آینده و برنامه ریزی برای تبدیل نیروگاه زاگرس از نیروگاه گازی به نیروگاه سیکل ترکیبی برای ۲ سال آینده در دست اقدام است.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی ۸۰ مگاواتی شامل یک نیروگاه ۶۰ مگاواتی در سرپل ذهاب و یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی در کرمانشاه به منظور افزایش تولید ظرفیت برق استان از دیگر برنامه‌های استان بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب همچنین به پیک مصرف استان کرمانشاه طی سال جاری اشاره و تاکید کرد: در تابستان سال جاری بیشترین پیک مصرف ۹۷۰ مگاوات برآورد شد که بر اساس وابستگی تولید برق به بارش‌ها با توجه به کاهش بارندگی پیش بینی می‌شود تابستان سختی در ۱۴۰۳ در پیش داشته باشیم چرا که بخشی از تولیدات از برق آبی تأمین می‌شود.

الفتی نیا اضافه کرد: با توجه به مدیریت در مصرف و تولید برق در استان در تابستان‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با خاموشی در شبکه برق خانگی رو به رو نبودیم و برای تابستان سال آینده نیز با مدیریت مصرف برق در تلاش هستیم که گرفتار خاموشی نشویم.

وی مطرح کرد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت و ظرفیت‌های استان کرمانشاه تولید برق بیشتر از ۲ برابر میزان نیاز استان بوده که به دلیل ذخیره پذیر نبودن نیرو برق در صورت عدم نیاز به استان‌های خارجی مجاور به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در ادامه به پروژه‌های افتتاحی در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: ۶ پروژه بزرگ صنعت برق با اعتبار ۴۳۱ میلیارد تومان در سه استان منطقه غربی کشور شامل کرمانشاه کردستان و ایلام بهره برداری شده و طرح توسعه‌ای پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه بیستون نیز در استان کرمانشاه به افتتاح رسیده است.

الفنای نیا در پایان به اهمیت تأمین برق در ایام اربعین اشاره و یادآور شد: یکی از پروژه‌های افتتاحی در استان کرمانشاه بهره برداری از پست انتقال برق شهرستان قصر شیرین است که با طرفیت ۶۰ مگاواتی و اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی تأمین برق یک میلیون زائر در ایام اربعین را جوابگو خواهد بود که بر این اساس برای تردد زوار در اربعین پیش رو قطعی برق از پیش تعیین شده‌ای نداریم

کد خبر 6020252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha