۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۹۵۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قوچان

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۹۵۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قوچان

قوچان- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی سایت سوم طرح نهضت ملی مسکن قوچان برای ساخت ۹۵۴ واحد مسکونی در ۴۴ هکتار زمین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید داعی عصر شنبه در آغاز عملیات اجرایی خاک‌برداری از ۴۴ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در قوچان اظهار کرد: خراسان رضوی موظف به ساخت ۳۹۱ هزار واحد از نهضت مسکن ملی شده است که از این میزان ۱۹۵ هزار واحد آن با اعطای زمین رایگان و تسهیلات ساخت به‌صورت حمایتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی یکی دیگر از برنامه‌ها در راستای طرح نهضت ملی را ساخت مسکن در بافت فرسوده یا بازآفرینی شهری خواند و افزود: در این راستا ملزم به ساخت ۵۶ هزار واحد در ۴ سال خواهیم بود که عملکرد استان طی این ۲ سال تقریباً ۲۴ هزار واحد مسکونی است و استان خراسان رضوی در این حوزه مقام دوم کشوری را داراست.

وی با اشاره به اینکه در برنامه سوم طرح نهضت ملی مالک زمین را تأمین کرده و دولت تسهیلات ساخت در اختیار او قرار خواهد می‌دهد، تصریح کرد: از ۷۵ هزار واحد سهم استان خراسان رضوی در این زمینه قریب به ۲۴ هزار واحد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: در برنامه روستایی نیز طی پیگیری‌های صورت گرفته قریب به ۳۲ هزار واحد روستایی نیز اجرایی شده است.

داعی یکی از مباحث مهم در طرح نهضت ملی مسکن را تأمین زمین دانست که علیرغم کوتاه بودن عبارت آن فرآیندی بسیار مهم، فنی و سخت را در خود جای‌داده است و خاطرنشان کرد: امروز بالغ‌بر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تأمین‌شده و از حیث میزان زمین نیز در کشور، خراسان رضوی مقام اول را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: زمین‌های تأمین‌شده باید وارد فاز آماده‌سازی برای ساخت شود که در حال حاضر ۳ هزار هکتار قرارداد با بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و پیمانکاران داریم و از منظر حجم قرارداد آماده‌سازی نیز خراسان رضوی رتبه اول کشور را داراست.

وی بابیان اینکه در نهضت ملی مسکن در این شهرستان یک هزار و ۵۳۹ نفر تأیید نهایی شده‌اند، یادآور شد: بخش عظیم آن مربوط به شهر قوچان است که برای یک هزار و ۵۰۰ یعنی ۱۵۰۰ نفر تأمین زمین در ۳ سایت انجام‌شده و تنها ۵۰۰ واحد آن به سایت مسکن مهر اختصاص داشت.

داعی ادامه داد: در این سایت طی امسال ۲ میلیارد تومان جهت اجرای شبکه فاضلاب مسکن مهر و ۱۵۰ میلیون تومان برای تکمیل مسجد اعتبار اختصاص‌یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سایت دوم ۱.۸ هکتاری نیز ۲۰۰ واحد فونداسیون اجراشده، گفت: برای سایت سوم ۴۴ هکتار زمین با توافق اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل راه و شهرسازی برای ۹۵۴ واحد آماده‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: برآورد خاک‌برداری و آماده‌سازی این سایت ۴۴ میلیارد تومان بوده که امیدواریم با آورده‌های مردمی و کمک‌های ملی بتوانیم هر چه سریع‌تر آن را برای ساخت آماده‌سازی کنیم.

کد خبر 6020306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha