۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۰

به شکرانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد؛

طنین «الله اکبر» از پشت بام خانه‌ها تا کوچه و خیابان‌های کردستان

طنین «الله اکبر» از پشت بام خانه‌ها تا کوچه و خیابان‌های کردستان

سنندج_گلبانگ «اللّه اکبر» همزمان با سراسر کشور به شکرانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از پشت بام خانه‌ها گرفته تا کوچه و خیابان‌ها در استان کردستان طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و پنج سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم ایران اسلامی این روزها شاهد برکات و دستاوردهای این انقلاب مردمی بوده‌اند در کردستان نیز شاهد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی بوده‌ایم که همگی نشان از برکات انقلابی است که با تلاش مردم و برای مردم به ثمر نشست.

امشب در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گلبانگ «الله اکبر» در تمامی شهرهای کردستان همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد و مردم در این آئین حضور یافتند.

نوای الله اکبر و مراسم نورافشانی و نورباران به شکرانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شور و نشاط را میان مردم شهرهای کوچک و بزرگ استان کردستان ایجاد کرد و بار دیگر کودکان و نوجوانان را در کنار بزرگسالان برای حضور در یک جشن بزرگ به تصویر کشید.

این آئین هرساله و در شب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ساعت ۲۱ با حضور میلیون‌ها نفر از مردم سراسر کشور و با نوای الله اکبر شکل می‌گیرد.

مردم استان کردستان از پشت بام خانه‌ها گرفته تا حضور در کوچه و خیابان‌ها صدای الله اکبر سر می‌دهند و یک دل و یکصدا می‌شوند تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را باز هم جشن بگیرند.

کردستانی‌ها براساس رسم دیرینه خود در این آئین شرکت می‌کنند بگونه‌ای که عده‌ای از پنجره خانه‌ها، عده‌ای بر پشت بام خانه‌ها، عده‌ای نیز با حضور در کوچه و خیابان‌های نوای «الله اکبر» را طنین‌انداز می‌کنند.

همچنین همزمان با سراسر کشور، گلبانگ الله اکبر از ماذنه برخی مساجد، پایگاه مقاومت بسیج و خانه‌های سطح شهر پخش شد.

هادی روشن مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان به خبرنگاران اعلام کرد: مراسم جشن نورافشانی در میدان آزادی سنندج و در سایر شهرهای استان همزمان با سراسر رأس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم جشن علاوه بر گلبانگ الله اکبر، مراسم نورافشانی نیز با حضور عموم مردم و خانواده‌های سنندجی برگزار شد.

کد خبر 6020402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha