۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

۹ سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان صورت می‌گیرد

۹ سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان صورت می‌گیرد

سمنان- مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان از تصویب ۹ سرمایه گذاری خارجی در شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

علیرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تصویب ۹ سرمایه گذاری خارجی در شورای برنامه ریزی استان سمنان خبر داد و بیان کرد: ۱۷۰ میلیون دلار مجموع سرمایه گذاری در این طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری استان سمنان در بخش‌های مختلف احصا شده است، افزود: سرمایه گذاری بر روی مزیت‌های اقتصادی استان از جمله راهبردهای مسئولان ارشد استان محسوب می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان ایجاد سامانه یکپارچه کسب و کار را از دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته در این استان دانست و تاکید کرد: سامانه‌ای موسوم به یکتا در استان تعریف شده که از این پس مجوزهای لازم برای کسب و کارها را به صورت سریع‌تر صادر می‌کند.

دیانی با بیان اینکه مجوز کسب و کار همان جواز کسب سابق است که به شکل قاب عکس روی دیوار بود اما از حالا با یک کد و بسیار ساده به صورت الکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، ابراز کرد: متقاضیان دریافت مجوز کسب و کار باید از این پس در سامانه یکتا نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از ۲۰ هزار نفر در استان سمنان ثبت نام کرده و ۱۲ مجوز الکترونیکی برای کسب و کارهای استان هم صادر شده است، افزود: این مجوزها صرفه جویی در وقت و هزینه است و همچنین نیاز به حضورهای پرتکرار به ادارات را از سوی مردم ندارد.

کد خبر 6021724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha