۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲

رییس هیات امنای مسجد جامع سنندج خبر داد؛

هنر دست بانوان کردستانی زینت بخش مسجد جامع سنندج

هنر دست بانوان کردستانی زینت بخش مسجد جامع سنندج

سنندج_ رییس هیأت امنای مسجد جامع سنندج گفت: خیرین زیادی به مسجد جامع سنندج برای ارتقای فعالیت‌های آن کمک می‌کنند و برخی بانوان هنر دستان خود را به این مسجد اهدا می‌کنند.

سید مهدی تخت فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیک‌اندیشی مردم شهرستان سنندج زبانزد است و این مردم همواره در امور خیر مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به حمایت رضایت بخش خیرین به مسجد جامع سنندج بیان کرد: خیرین از مسجد جامع سنندج حمایت دارند و افرادی هستند که بخشی از اموال یا حقوقشان را وقف مسجد کرده‌اند و این بیانگر خیرخواهی مردم این شهر است.

رئیس هیأت امنای مسجد جامع سنندج افزود: بخشی از خیرین این مسجد را بانوان خیری تشکیل می‌دهند که با بافتن سجاده سنتی و فرش، هنر دستان خود را وقف مسجد می‌کنند.

تخت‌فیروزه بیان کرد: عده‌ای از بانوان خیر فرش‌هایی را در مدت زمان ۶ الی ۸ ماهه به نیت وقف مسجد می بافند و به این مسجد اهدا می‌کنند که همگی بیانگر جایگاه مسجد نزد مردمان این دیار است.

برگزاری کلاس‌های روزانه قرآنی کریم در مسجد جامع

وی با اشاره به فعالیت‌های این مسجد در برگزاری فعالیت‌های قرآنی اعلام کرد: در حال حاضر علاوه بر اقامه نماز جماعت در مسجد جامع سنندج، در تمامی روزهای هفته هر روز کلاس‌های آموزش احکام و قرآن کریم در شیفت صبح برای بانوان و در شیفت بعدازظهر برای آقایان برگزار می‌شود.

رئیس هیأت امنای مسجد جامع سنندج اضافه کرد: این کلاس‌ها بدون هیچ چشمداشتی توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود و در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر در کلاس‌های آموزشی در حال یادگیری قرآن کریم هستند.

کد خبر 6021971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha