۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵

همزمان با اعیاد شعبانیه؛

۲۵ برنامه با رویکرد محله محوری در کردستان برگزار می‌شود

۲۵ برنامه با رویکرد محله محوری در کردستان برگزار می‌شود

سنندج- معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه ۲۵ ویژه برنامه با رویکرد محله محوری در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه از ولادت امام حسین (ع) و به صورت مستمر تا نیمه شعبان همزمان با ولادت حضرت حضرت مهدی (عج) ۲۵ ویژه برنامه در سطح مساجد استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای افزایش مشارکت محلات در برنامه‌ریزی فرهنگی و با رویکرد مردمی و نوآورانه جشن‌های این ایام در سطح مساجد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مختاری نیا هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ایجاد شور و نشاط و مودت با آموزه‌های دینی دانست و گفت: در این جشن‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی بصیرتی و معرفت‌افزایی، مولودخوانی، فضائل و سجایای اخلاقی امامان همام، شرح ویژگی‌ها و زندگانی سراسر نور امامان تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ جشن خیابانی در شهرهای بیجار، قروه و سنندج برگزار خواهد شد و مراسم نور افشانی در سطح میایدین شهرهای استان نیز برپا می‌شود.

برگزاری ۱۰۰ برنامه جشن و سرور در هیئات مذهبی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین از برگزاری مراسم جشن در هیئات مذهبی خبر داد و بیان کرد: به همت هیئت‌های مذهبی ۱۰۰ ویژه برنامه جشن و سرور در سطح مساجد استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به تعداد ۵۰ مورد دایر خواهد شد تا از مردم پذیرایی به عمل آید.

اعزام ۵۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف استان

حجت الاسلام مختاری نیا در ادامه از اعزام ۵۰ مبلغ دینی خبر داد و ابراز کرد: همزمان با شروع اعیاد شعبانیه تعداد ۵۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف استان اعزام خواهد شد که از این تعداد ۱۰ مبلغ ویژه مهدوییت هستند.

وی خاطر نشان کرد: مراسم احیای جشن نیمه شعبان نیز در برخی از مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6021999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha