۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد؛

ترابری ۳۵هزار مسافر در بنادرغرب هرمزگان در تعطیلات ۴ روزه دهه فجر

ترابری ۳۵هزار مسافر در بنادرغرب هرمزگان در تعطیلات ۴ روزه دهه فجر

بندر لنگه -مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان آمار جابه‌جایی مسافران در ۴روزه تعطیلات دهه فجر منتهی به روز ۲۲بهمن‌ماه در بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس بیش از ۳۵هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری اظهار داشت: ارتقاء ایمنی ترددها و کاهش چشمگیر سوانح دریایی در کنار اتفاقات خوشایند دیگری همچون کاهش زمان انتظار مسافران و خودروها در مبادی ورودی و خروجی از جمله موفقیت های قابل توجه کارنامه بنادر غرب استان هرمزگان در تعطیلات ۴ روزه ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: در دوره زمانی ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، جابه‌جایی بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۶۸ نفر مسافر و هفت هزار و ۲۹۵ دستگاه خودرو از طریق بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس به انجام رسید و طی این مدت، ۴۹۹ سفر دریایی و رفت و آمد شناورهای مسافری و لندینگ کرافت نیز در این مسیرها ثبت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، ساماندهی اسکله ها، برگزاری آموزش‌های دریایی و بازآموزی برای خدمه شناورها و بازرسی ایمنی شناورها را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت تعطیلات ذکر کرد و افزود: حضور فعال و شبانه روزی کارکنان بنادر مسافری، نظارت مستقیم مدیریت و معاونان بر خدمات‌رسانی شناورها و تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به شرایط بارندگی و طوفان دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

سالاری خاطرنشان کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۱ و ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

بنادر غرب استان هرمزگان با دارا بودن پتانسیل های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی‌های خاص این بنادر است.

کد خبر 6022098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha