۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

با حضور معاون رییس‌جمهور؛

از دو دستگاه پایش گردوغبار رونمایی شد

از دو دستگاه پایش گردوغبار رونمایی شد

برای نخستین بار از دو دستگاه پایش گردوغبار با تکیه بر دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توسط معاون رییس جمهور طی مراسمی در سازمان محیط‌زیست رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای نخستین بار یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست توانسته برای نخستین بار در کشور دو دستگاه پایش گرد و غبار را تولید کند که در مراسمی توسط توسط علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

محمد بیاتی مدیر یک شرکت دانش بنیان در رابطه با دستگاه‌های پایش گرد و غبار این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شرکت ما در زمینه ساخت دستگاه‌های غبار ریزشی و غبار اتمسفری فعالیت می‌کند و در این زمینه با سازمان حفاظت محیط زیست کشور همکاری کرده‌ایم که سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون ۴۸ دستگاه Frisbee و ۱۷ دستگاه ASTM را از ما خریداری کرده است.

وی درباره روند ساخت این دستگاه‌ها توضیح داد: در مرحله‌ای از ساخت این دستگاه‌ها از مهندسی معکوس استفاده شد که ما نمونه خارجی را گرفتیم، نقشه‌ها را به دست آوردیم و تغییراتی در این نقشه‌ها اعمال کردیم و با توجه به اینکه دستگاه‌ها باید در زمینه‌های مختلف از جمله اندازه‌گیری عناصر سنگین هیچ تداخلی ایجاد نمی‌کردند، ما برای ساخت دستگاه‌ها از استیل ۳۰۴ استفاده کردیم که تداخلی با عناصر سنگین نداشته باشد و زنگ‌زدگی و اکسیداسیون نیز انجام نشود.

از دو دستگاه پایش گردوغبار رونمایی شد

بیاتی بیان کرد: ما در حال حاضر دو دستگاه را در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار داده‌ایم که یکی دستگاه Frisbee معکوس و یکی دستگاه ASTM است.

وی گفت: مزیت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی این است که هزینه ساخت آن یک‌سوم نمونه خارجی است. مورد دیگر این است که در ساخت آن آیتم‌هایی از جمله تراز آنلاین دستگاه در نظر گرفته شده که نصب آن را در محیط‌های بیابانی و صحرای آسان‌تر می‌کند. مورد دیگر این است که نصب این دستگاه در ناهمواری‌ها نیز ممکن است و می‌توانیم نصب عمودی را داشته باشیم.

بیاتی خاطرنشان کرد: در ساخت این دستگاه تسهیل نصب آن نیز در نظر گرفته شد و اشخاص می‌توانند بدون هیچ آچار و هیچ دستگاهی آن را نصب و تنظیم کرده و ارتفاع آن را کم و زیاد کنند.

کد خبر 6022164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha