۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

رییس کل دادگستری گلستان:

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای مجلس تبیین شد

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای مجلس تبیین شد

گرگان- رییس کل دادگستری گلستان از تبیین بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی در چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان از برگزاری همایش آموزشی برای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به منظور آشنایی نامزدهای با قوانین تبلیغات انتخاباتی و مصادیق جرایم انتخاباتی برگزار می‌شود.

وی افزود: کتابچه بایدها و نبایدهای انتخاباتی هم تدوین شده است و در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شفافیت مالی تبلیغاتی و جلوگیری از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی از مواردی است که به در این ایام به صورت ویژه بر آن تاکید داریم و رصد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان از نامزدها خواست در تبلیغات اخلاق و قانون را مدنظر قرار دهند و از تخریب سایر کاندیداها و ایجاد تفرقه قومی و مذهبی پرهیز کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه گفت: از فردا تا ۳۰ بهمن بررسی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت نظارت استان تأیید شده است اما از سوی شورای نگهبان رد شده‌اند، بررسی می‌شود و نتیجه نهایی اول اسفند به داوطلبان اعلام خواهد شد.

حمیدرضا بهمنی نژاد گفت: فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز می‌شود و تا ۹ اسفند ادامه دارد.

وی افزود: از سوم اسفند تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند هم، فرصت تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه از رصد فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها خبر داد و گفت: فعالیت زودهنگام تبلیغاتی و همراهی مقامات اجرایی با نمایندگان فعلی مجلس در مراسم‌ها به ویژه میزهای خدمت، جرم تلقی می‌شود و برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

کد خبر 6022179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha