۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

۱۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی خوزستان باید بزرگراه شوند

۱۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی خوزستان باید بزرگراه شوند

اهواز- مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، هدف از تبدیل محورهای استان به بزرگراه را کاهش سوانح رانندگی اعلام کرد و گفت: بزرگراه شدن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در خوزستان به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که این راه‌ها نیز مسیرهای اصلی تردد به استان‌های همجوار و مبادی‌های ورودی و خروجی به روستاها و شهرها هستند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی خوزستان را بزرگراه تشکیل می‌دهند، افزود: نیاز است یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر از این راه‌ها به بزرگراه تبدیل شوند.

بیات منش در ادامه هدف از تبدیل مسیرهای خوزستان به بزرگراه را بالا بردن ایمنی در جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی اعلام کرد و ادامه داد: طرح‌هایی تعریف شده اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد؛ اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تخصیص می‌یابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول می‌کشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.

بیات منش گفت: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

کد خبر 6022398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha