۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳

سخنگوی دولت روسیه:

علیه کسانی که دارایی‌های خارجی مسکو را مصادره کنند، اقدام می‌کنیم

علیه کسانی که دارایی‌های خارجی مسکو را مصادره کنند، اقدام می‌کنیم

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد علیه تمام کسانی که به دنبال مصادره دارایی‌های مسکو هستند، اقدام قانونی انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف٬ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه در واکنش به تصویب قانون اخیر اتحادیه اروپا اعلام کرد که علیه همه کسانی که در تصمیم‌گیری برای استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه دخیل هستند، اقدام قانونی اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: از منافع خود در خارج از کشور که هم اکنون استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه در آنجا مطرح است، دفاع خواهیم کرد.

ساعاتی پیش ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم به کشورهای غربی هشدار داد که اگر آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا صدها میلیارد دارایی این کشور در خارج را تصاحب کنند، واکنش مسکو بسیار سخت خواهد بود.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدانش معاملات با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه در غرب را مسدود کردند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه قانونی را برای کنار گذاشتن سودهای حاصل از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه تصویب کرد؛ این نخستین گام غرب با هدف استفاده از پول‌ها و سرمایه‌های خارجی روسیه برای بازسازی اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک در واکنش به این اقدام غرب اعلام کرد : این دزدی است؛ این تصاحب چیزی است که به شما تعلق ندارد. وی در ادامه تأکید کرد که پاسخ مسکو «بسیار سخت و شدید» خواهد بود، زیرا روسیه احساس می کند اساسا با دزدان برخورد می کند.

زاخارووا در ادامه افزود: با توجه به اینکه کشور ما این موضوع را دزدی می‌داند، رویکرد و رفتار ما در این زمینه همانند برخورد با دزدان خواهد بود، نه مواجهه با مثلا دغل‌کاران سیاسی، بلکه همانند دزدان»

دولت روسیه پیش از این هم تأکید کرده بود که اگر اموالش توقیف شود، در پاسخ، دارایی های آمریکا، اروپا و سایر کشورها را مصادره خواهد کرد.

کد خبر 6023121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha