۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵

نماینده ولی فقیه در مازندران:

ایران در صنعت عظیم دریایی خودکفا شده است

 ایران در صنعت عظیم دریایی خودکفا شده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ایران اسلامی در صنعت عظیم دریای بدون کمک دیگران خودکفا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر سه شنبه در جمع مدیران و کارکنان مجتمع کشتی سازی صدرا خواستار روایت پیشرفت در این مجموعه شد و گفت: ما روایت پیشرفت نداریم اما دشمنان ما هم روایت معکوس می‌کنند پیشرفت‌های ما را پس رفت جلوه می‌دهند.

وی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین (ع) و همچنین ولادت امام سجاد (ع) روز پاسدار و جانباز و ایام مبارک ماه شعبان، اظهار کرد: دهه فجر گذشت و حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر از گذشته و درخور تبریک مجدد و تقدیر است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ نیرو در این مجتمع تصریح کرد: یکی از عملکرد تحسین آمیز مسؤولان این بود که منجر به خلق شگفتی‌هایی همچون خلق صنایع پیشرفته شد.

امام جمعه ساری ادامه داد: در حوزه دریا به پیشرفت‌های بزرگی همچون ساخت زیرساخت‌های داخلی و ناوها و کشتی‌های بزرگ ساخت داخل که تمام قطعاتشان هم ساخت داخل است، رسیدیم، همانند ناو جماران که با یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه تولید شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: کشوری که پیش از انقلاب هیچ چیز نداشته با تحمل فشارها کشتی می‌سازد و کشتی‌های ایرانی دور دنیا را گشتند بدون اینکه جایی سوخت تهیه کنند و این یک معجره است.

آیت الله لائینی گفت: بدون اینکه دنیا به ما کمک کند در صنعت عظیم دریایی خودکفا شدیم اما حیف که نسل جوان، مردم و دانشگاهیان از این حوزه خبر ندارند و این یعنی آن که روایت پیشرفت بسیار ضعیف است.
وی گفت: اقتصاد سیاست دریامحور که مورد توجه مقام معظم رهبری است به بازرگانی و صیادی دریایی مربوط می‌شود و باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 6023368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha