۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷

کرملین خواستار خویشتن‌داری باکو و ایروان شد

کرملین خواستار خویشتن‌داری باکو و ایروان شد

به‌دنبال تشدید تنش و تبادل آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مرزی، سخنگوی کاخ کرملین از ایروان و باکو خواست تا خویشتن‌داری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ضمن درخواست از باکو و ایروان جهت خویشتن‌داری، ابراز امیدواری کرد که روند آماده‌سازی معاهده صلح تداوم پیدا کند.

پسکوف تاکید کرد: بی‌شک اخباری که از مناطق مرزی (بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان) مخابره می‌شود، ناراحت‌کننده است. از دو طرف می‌خواهیم تا با خویشتن‌داری، از هرگونه اقدامی که طرف مقابل تحریک‌آمیز تلقی کند، خودداری کنند. به دقت تحولات را رصد می‌کنیم و به تماس‌های‌مان با طرفین ادامه می‌دهیم.

وی افزود: چنین حوادثی دست کم به پیشرفت روند (تهیه و تدوین معاهده صلح) و نزدیک‌تر شدن به لحظه امضای توافق صلح، هیچ کمکی نمی‌کند. با این حال، امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

وزارت دفاع ارمنستان امروز سه‌شنبه مدعی شد که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی به سمت نیروهای ارمنستانی تیراندازی کردند و در این حادثه ۲ سرباز ارمنی کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

دیروز دوشنبه نیز باکو از اقدام به تیراندازی در مناطق مرزی از سوی طرف ارمنی خبر داد. این تبادل آتش بین نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند روز پس از برگزاری نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان از زمان تسلط کامل بر منطقه قره‌باغ رخ داده است.

کد خبر 6023400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      14 0
      استاندارفاشیست وبی لیاقت باکوبایدعوض شود.