۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

عضو شورای جبهه اصلاحات در قزوین:

جبهه اصلاحات در قزوین لیست انتخاباتی ندارد

جبهه اصلاحات در قزوین لیست انتخاباتی ندارد

قزوین- عضو شورای جبهه اصلاحات قزوین با بیان اینکه اصلاح طلبان در قزوین انتخابات را تحریم نمی‌کنند، گفت: جبهه اصلاحات در قزوین لیست انتخاباتی ندارد.

رحیم سرکار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شیوه‌ای که شورای نگهبان در روزهای پایانی اتخاذ کرد و افزایش میزان تأیید صلاحیت‌ها بدون شک شاهد افزایش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

وی افزود: هرکدام از این کاندیداها و افراد تأیید شده بدون شک توانمندی به صحنه آوردن اقشار مختلف و طیفی از مردم را دارند و این به معنای بالا رفتن مشارکت در انتخابات است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بدون شک با این روند شاهد افزایش مشارکت مردم به نسبت پیش بینی‌های اولیه خواهیم بود اما معتقدم هنوز با مشارکت حداکثری فاصله داریم و الان هم زمان مناسبی برای برداشتن موانع مشارکت حداکثری نیست.

وی با اشاره به نحوه حضور جبهه اصلاحات در انتخابات پیش رو بیان کرد: در جلسه روز گذشته جبهه اصلاحات به این جمع بندی رسیدیم که امکان ارائه لیست انتخاباتی از سوی این جبهه وجود ندارد.

سرکار تصریح کرد: عدم ارائه لیست به معنای تحریم انتخابات نیست و جبهه اصلاحات در قزوین نه تنها انتخابات را تحریم نمی‌کند بلکه هر کدام از افراد این جریان می‌توانند از چهره انتخاباتی حمایت کنند.

نمی‌دانستیم رویه شورای نگهبان اینگونه خواهد شد

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر متوجه می‌شدیم که شورای نگهبان در این انتخابات این روند را پیش خواهد گرفت طبیعتاً با شرایط مناسب‌تری در انتخابات حضور پیدا کرده و افرادی را برای حضور در لیست جبهه اصلاحات کاندیدا می‌کردیم.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد توانمند و شناخته شده این جریان از ترس رد صلاحیت‌ها در انتخابات ثبت نام نکردند و این امر باعث شد تا جبهه اصلاحات در انتخابات پیش رو در قزوین توانایی ارائه لیست از میان کاندیداهای موجود را نداشته باشد.

عضو شورای جبهه اصلاحات در قزوین عنوان کرد: برخی افراد کاندیدا نیز که به نوعی منتسب به جریان اصلاحات بودند نیز درخواستی برای حمایت از جریان از خود نداشتند.

وی با اشاره وضعیت مجلس آینده بیان کرد: معتقدیم در مجلس آینده افراد قوی حضور نخواهند داشت و یا افرادی که حضور دارند به دلیل ترس از رد صلاحیت‌ها در دوره‌های آینده سکوت می‌کنند و این امر باعث می‌شود که مجلس قوی را نداشته باشیم.

سرکار در پایان یادآور شد: به نظر من تنها راهکار تشکیل یک مجلس قوی حذف نظارت استصوابی است.

کد خبر 6024259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha