۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

فرمانده مرزبانی:

طرح رعد ۱۳ در مرزها اجرا شد/ توقیف ۳۵ شناور حامل قاچاق

طرح رعد ۱۳ در مرزها اجرا شد/ توقیف ۳۵ شناور حامل قاچاق

بوشهر- فرمانده مرزبانی از اجرای طرح رعد ۱۳ در مرزهای کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۳۵ شناور حامل قاچاق توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علی گودرزی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: مرزبانی با اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی بالا به موفقیت‌های بزرگی در حفاظت و حراست از مرزها دست یافته است.

وی مبارزه بی‌امان با قاچاق را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مرزبانی عنوان کرد و ادامه داد: طی ۲ سال گذشته طرح رعد ۱۳ به منظور مقابله با کانون قاچاقچیان اجرا شده و شاهد کشفیات گسترده‌ای در سطح کشور هستیم.

فرمانده مرزبانی با اشاره به ورود برخی کالاهای غیرمعقول و ممنوعه به کشور تحت عنوان ته‌لنجی خاطرنشان کرد: برخی از کالاها ممنوعه وارد می‌شود که در مقابله با این ورود تلاش جدی داریم.

وی از مقابله با ورود قاچاق به کشور با استفاده از ابزارهای نوین و پیشرفته در مرزها خبر داد و افزود: استفاده از این تجهیزات باعث کشف گسترده محموله‌های قاچاق طی ۱۰ روز اخیر شده است.

گودرزی با اشاره به توقیف ۳۵ فروند شناور طی مدت یاد شده بیان کرد: کالاهایی از این شناورها کشف شده که نمونه داخلی آن را به بهترین شکل و کیفیت در اختیار داریم و نیازی به ورود آنها به کشور نیست.

وی از توقیف ۳۱ فروند قایق حامل کالای قاچاق، ۸۳ خودروی سبک قاچاق و توقیف ۵۷ دستگاه انواع کامیون خبر داد و گفت: همچنین یک لودر قاچاق، دامپتراک و ۳۲۱ قبضه سلاح جنگی و شورشی کشف شده است.

فرمانده مرزبانی از کشف ۲۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر و یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق طی سال جاری در مرزهای کشور کشف شده است.

وی انواع کالاهای کشف شده را شامل لوازم آرایشی، اقلام ضد فرهنگی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، غذای حیوانات خانگی و صدها قلم بی‌سیم عنوان کرد و گفت: ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در طرح رعد ۱۳ تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 6024423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha