۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

پیش بینی رگبار برف و باران در البرز/ دمای هوا کاهش می‌یابد

پیش بینی رگبار برف و باران در البرز/ دمای هوا کاهش می‌یابد

کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: رگبار و کولاک برف، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، یخبندان، مه آلودگی و کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری از عصر فردا پنج شنبه تا شنبه صبح در منطقه البرز مرکزی است که رگبار باران و در پاره‌ای نقاط به ویژه ارتفاعات رگبار و کولاک برف، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، یخبندان، مه آلودگی و کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می‌شود.

وی اثر این مخاطره را آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، اختلال در ترددهای شهری و بین شهری، کاهش دید و لغزندگی در سطح جاده‌ها برشمرد و تاکید کرد: مسافرت از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: همچنین عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی با توجه به فعالیت سامانه بارشی و نیز مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی توصیه می‌شود.

کد خبر 6024525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha