پس از شکست مذاکرات قاهره رخ داد؛

نتانیاهو از رفتن رییس موساد به قاهره برای مذاکرات جلوگیری کرد

 نتانیاهو  از رفتن رییس موساد به قاهره برای مذاکرات جلوگیری کرد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رفتن رییس موساد به قاهره برای ادامه مذاکرات تبادل زندانیان جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تارنمای عبری «والا» گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه نداد که رییس موساد برای شرکت در مذاکرات مجدد تبادل اسرا به مصر برود. بر اساس این گزارش این امتناع در حالی صورت گرفت که قرار بود فردا پنجشنبه جلسه شورای جنگ و کابینه امنیتی برگزار شود.

بر اساس آنچه این وب سایت گزارش داد، نتانیاهو مدعی ااست تا زمانی که حماس به خواسته‌های خود در مورد تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در ازای اسرای اسراییلی آزاد، شوند پایبند بماند، بازگشت رییس موساد برای شرکت در مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

یک منبع آگاه به این وب‌سایت گفت که مصری‌ها و قطری‌ها پیشنهاد کرده‌اند روز پنج‌شنبه در قاهره گفت‌وگو کنند تا در مورد جنبه‌های بشردوستانه تبادل احتمالی اسرا از جمله دامنه کمک‌هایی که قرار است به غزه وارد شود و احتمال بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه گفت‌وگو کنند.

به نوشته این وب سایت، سران تیم مذاکره کننده اسراییل روز سه شنبه پس از بازگشت از قاهره به نتانیاهو از پیشنهاد مصر برای انجام مذاکرات بیشتر اطلاع دادند.

این منبع با بیان اینکه نتانیاهو با اعزام هیأتی برای گفت‌وگوهای بیشتر موافقت نکرده است گفت: اسراییل تا زمانی که حماس با موضع خود در مورد تعداد زندانیانی که خواستار آزادی آنها است موافقت نکند، مذاکرات را ادامه خواهد داد.

یک مقام آمریکایی روز سه شنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت که مذاکرات در قاهره در مورد توافق تبادل اسرا بین اسراییل و حماس به هیچ پیشرفتی منجر نشده است.

این مقام مسؤول مذاکرات را «ثمربخش و جدی» توصیف کرد و افزود که هنوز به پیشرفتی که منجر به توافق نهایی شود، نرسیده و تاکید کرد که مذاکرات ادامه خواهد داشت.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که حماس خواستار آزادی زندانیانی است که تا روز امضای توافق بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6024784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha