۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان اعلام کرد؛

بقاع متبرکه هرمزگان میزبان جشن‌های شعبانیه

بقاع متبرکه هرمزگان میزبان جشن‌های شعبانیه

بندرعباس - مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: همزمان با آغاز ماه شعبان، بقاع متبرکه هرمزگان میزبان مردم خداجوی این استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن اعیاد شعبانیه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عباس مسعودی بیان داشت: متولیان و هیات امنای امامزادگان، با استفاده از مبلغان بومی و مداحان در بقاع متبرکه جشن ها را در سالروز میلاد امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (ع) برگزار کردند که در نیمه شعبان نیز، با شکوه بیشتری این برنامه ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های های فرهنگی ویژه ولادت صاحب الزمان «عج» نیز پیش بینی و آماده شده که می توان به اجرای سرودهای همگانی، تواشیح، ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از مسافران و زائران اشاره کرد.

وی از خیمه های معرفت با محوریت جهاد تبیین و تشریح لزوم مشارکت در انتخابات و ایستگاه های سلامت، توزیع نذورات به عنوان دیگر برنامه های شعبانیه در بقاع متبرکه و امامزادگان هرمزگان نام برد.

مسعودی اضافه کرد: هرمزگان از دیرباز، سرزمینی با آیین های بومی و محلی است که سعی کرده این آیین ها را در پیوند با نسل جوان به آنان منتقل کند که حضور پرشور جوانان حاکی از موفقیت در این رویکرد است.

کد خبر 6025179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha