۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷

جباری عنوان کرد؛

هشدار به همسایگان ایران درباره اجرای سیاست های جمعیتی

هشدار به همسایگان ایران درباره اجرای سیاست های جمعیتی

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای گروه ۵ در تهران، گفت: به کشورهای همسایه نسبت به اجرای سیاست های جمعیتی، هشدار دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، ضمن تشریح دستاوردهای بیست و هشتمین اجلاس کشورهای گروه ۵ در حوزه خانواده، اظهار داشت: در این اجلاس به کشورهای عضو درباره اجرای شتابزده سیاست‌های تنظیم خانواده هشدار دادیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت خانواده در جهان به ویژه کشورهای منطقه، محور اصلی این اجلاس سلامت زنان و خانواده بود.

جباری ادامه داد: همچنین پنل تخصصی با موضوع سلامت مادران و جوانی جمعیت در این اجلاس برگزار شد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: سلول اصلی جامعه خانواده است و اگر بتوانیم کیان خانواده را حفظ کنیم، می‌توانیم جامعه را هم، حفظ کرده و سلامت آن را ارتقا دهیم.

جباری افزود: کانون و محور اصلی خانواده، زنان و مادران هستند که نقش ویژه ای در استحکام خانواده دارند.

وی با اشاره به اینکه در این پنل کشورهای عضو گزارشی از وضعیت سلامت زنان و مادران خود را ارائه کردند، اظهار کرد: ایران هم آخرین دستاوردهایش در حوزه سلامت زنان را تشریح کرد که پیشرفت‌های برنامه‌های ایران پس از انقلاب بسیار مورد توجه نمایندگان کشورهای گروه پنج قرار گرفت.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: کشورهای عضو خواستار انتقال تجارب ایران در سلامت مادران و کاهش مرگ و میر مادران باردار، زنان، کودکان و نوزادان هستند.

جباری با بیان اینکه در بیانیه پایانی پنل بر محورهای مختلفی تاکید و قرار شد کمیته مشترکی بین کشورها در سطح کارشناسی و مدیریتی شکل بگیرد، گفت: در این اجلاس همچنین درباره تهدیدات و پیامدهای سیاست‌های تنظیم خانواده که در کشورهای همسایه در حال اجرا است هشدار دادیم و گفتیم که اگر مثل ما غفلت کنند، به زودی دچار پیامدهای منفی آن خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به محورهای مورد توافق این اجلاس گفت: تقویت نظام خدمات بهداشتی و درمانی مادران و گروه سنی خانواده، تقویت سیستم پایش و پیشگیری از مرگ مادر، تقویت برنامه‌های خودمراقبتی دختران، زنان و مادران، حفاظت از باروری و استفاده از روش‌های سنتی برای پیشگیری و درمان ناباروری، رویکرد اصلاح سبک زندگی و حفظ و ارتقای کرامت مادری و فرزندآوری، محورهای مورد توافق اعضا در این اجلاس بود.

کد خبر 6025365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha