۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان:

بیشترین بارش در فریدونشهر ثبت شد/ کاهش ۴ درجه‌ای دما

بیشترین بارش در فریدونشهر ثبت شد/ کاهش ۴ درجه‌ای دما

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بیشترین باران و برف طی ۲۴ ساعت اخیر در شهرستان فریدونشهر بارید.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع بارندگی از شب گذشته در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی تا ساعت ۹ صبح امروز از اسلام آباد موگویی از توابع فریدونشهر با ۵۳ میلیمتر، فریدونشهر با ۳۱.۳ میلیمتر و چهار سانتیمتر برف، پادنا علیا از توابع سمیرم ۲۸ میلیمتر، خوانسار ۲۷ میلیمتر، بوئین میاندشت با ۲۶ میلیمتر، سمیرم ۲۰ میلیمتر، داران ۱۸ میلیمتر، گلپایگان ۱۵ میلیمتر، چادگان ۱۵.۵ میلیمتر، مبارکه هشت میلیمتر، شهر اصفهان ۶.۴ میلیمتر، دهق ۵.۶ میلیمتر، زرین‌شهر ۵.۴ میلیمتر، نطنز ۵.۱ میلیمتر، میمه پنج میلیمتر، نجف آباد و دهاقان چهار میلیمتر و آران و بیدگل ۳.۱ میلیمتر بوده ضمن اینکه در سایر مناطق استان نیز بارش‌های کمتر از سه میلیمتر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار بارشی تا صبح فردا شنبه در استان ادامه دارد، گفت: امروز آسمان بیشتر مناطق استان ابری و مه آلود است و تداوم بارش باران و برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: همچنین وزش باد به نسبت شدید و کولاک برف و کاهش دید در ارتفاعات غرب استان را انتظار داریم.

امینی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب استان و در مناطق مرزی با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بودضمن اینکه در مناطق مستعد استان رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای از عصر جمعه و در روزهای شنبه و یکشنبه دور از انتظار نیست؛ همچنین از روز یک شنبه با گذر امواج از نیمه شمالی احتمال بارش‌های پراکنده در برخی مناطق به ویژه شمال استان وجود دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین سه تا چهار درجه سلسیوس کاهش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و فریدون‌شهر با کمینه دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر گرم‌ترین و سردترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6025966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha